אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

מגפת הקורונה הפכה לכלל עולמית ובכמה מדינות היא יצאה משליטה, כך הודיע ארגון הבריאות העולמי שהעלה במקביל את רמת הכוננות לגבוהה ביותר, לנוכח הממצאים המדאיגים.

את עיקר תשומת הלב ממשיכה לתפוס קוריאה הדרומית שבה אותרו אתמול 813 חולים חדשים. מספר מקרי התחלואה הכולל במדינה מאז תחילת ההתפרצות הגיע ל־ 3,150 מתוכם מתו 17 ועשרה מאושפזים במצב קשה עד אנוש. 24 בני אדם החלימו בקוריאה הדרומית באופן מלא.

באיטליה נרשמו אתמול 239 מקרי תחלואה חדשים, ושמונה מקרי תמותה. סך המקרים שאותרו באיטליה עד כה הגיע ל־ 1,128 , מתוכם מתו 29 בני אדם, 105 מאושפזים במצב קשה עד אנוש ו־ 50 החלימו באופן מלא.

הסיבה שבגינה אחוזי התמותה באיטליה גבוהים במיוחד נובעת ככל הנראה מהעובדה שמוקד ההתפרצות הראשוני היה בבית חולים בו מאושפזים בעיקר אנשים מבוגרים עם מחלות רקע קשות.

באיראן מדווחים באופן רשמי על 205 חולים חדשים שאותרו אתמול, ומספר המקרים הכולל עומד על 593 . כמו כן מתו אתמול באיראן לפחות תשעה בני אדם לאחר שחלו ב'קורונה', ומספר המתים הכולל ברפובליקה האסאלמית הגיע ל־43

עם זאת, לפי כל ההערכות המחלה באיראן יצאה זה מכבר מכלל שליטה, ומספר החולים גבוה הרבה יותר מזה שהרשויות מדווחות. בין היתר התקבלו דיווחים על כמה מקרי תחלואה ואפילו מקרי תמותה בקרב בכירים בשלטון, כולל סגנית הנשיא ומספר חברי פרלמנט.

בארה"ב דווחו אתמול חמישה מקרי תחלואה נוספים, וכמו כן נרשם אתמול מקרה התמותה הראשון בארה"ב בעקבות מחלת הקורונה. בסך הכל טופלו בארה"ב עד כה 68 בני אדם שלקו בקורונה, מהם שבעה שהחלימו, שניים מאושפזים במצב קשה עד אנוש, ואחד שכאמור מת מהמחלה.

ביפן הודיעה הממשלה כבר בשבוע שעבר, כי החל מהיום לא יתקיימו לימודים בכל רחבי המדינה במשך החודש הקרוב. זאת, במאמץ לבלום את התפשטות המגפה.

גם בקטאר, אקוודור ולוקסמבורג במקביל ממשיכה המגפה להגיע למדינות נוספות, שעד כה לא זוהו בהן חולי 'קורונה', ואתמול דיווחו גם קטאר, לוקסמבורג ואקוודור, על חולה ראשון שהתגלה בשטחן.

כמו כן אותרו אתמול חולים חדשים גם בתאילנד, בחריין, טייוואן, בריטניה, איחוד האמירויות, שווייץ, קנדה, נורבגיה, עיראק, שבדיה, אוסטריה, לבנון, קרואטיה, הולנד, פקיסטן, דנמרק וגיא ורגיה.

אחרי מספר ימים בהם הציגה סין ירידה במספר החולים החדשים, מדווחות הרשויות במדינה על עליה מתחדשת.

אתמול אותרו בסין 433 חולים חדשים, ונמסר על 47 מקרי תמותה. מספר החולים בסין עצמה מתקרב ל־ 80 אלף וצפוי לחצות את רף זה היום או מחר. מספר המתים הכולל בסין הגיע ל־ 2,835.

כמו כן מאושפזים במדינה 7,664 בני אדם במצב קשה עד אנוש, ולעומת זאת מספר המחלימים בסין גבוה גם הוא בהרבה מבכל מדינה אחרת ומתקרב ל־ 40 אלף.

המספרים ברחבי העולם כולו הם: 1,824 חולים חדשים שאותרו אתמול, 86,021 חולים שאותרו מאז פרוץ המגפה, 66 בני אדם שמתו אתמול ו־ 2,942 מתים מאז פרוץ המגפה, 39,801 שהחלימו ברחבי העולם כולו, 43,278 עדיין חולים מהם 7,868 במצב קשה עד אנוש.

אחוז התמותה הכולל ממשיך לנוע סביב שני אחוזים, תקופת הדגירה נעה בין יומיים ל־ 14 יום, עם מקרה בודד שבו ידוע על תקופת דגירה של 27 יום, המחלה קיימת ב־ 63 מדינות ולפי הנתונים האפידמיולוגיים הקיימים, חולה קורונה ממוצע מדביק במחלה שניים עד שלושה בני אדם נוספים.