מתי בן דוד בבית המשפט
מתי בן דוד בבית המשפטצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, רפי כרמל, כרמי מוסק ושירלי רנר, הרשיעו לפני כשבועיים את מתי בן דוד, שותף ומנהל משרד פרסום בשורה של עבירות מין, כך הותר היום (ראשון) לפרסם.

בן דוד הורשע בביצוע עבירות אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים כלפי שש עובדות המשרד, בנות צעירות מהמגזר החרדי, שהיו נתונות למרותו.

על פי הכרעת הדין, בתחילה היה בן דוד מתכתב עם העובדות בצ'אט המשרדי בענייני עבודה, מתחיל להחמיא בהערות עדינות ולאחר מכן בהערות בוטות יותר, מיניות, ואז היה עובר למעשים. עוד עלה כי כאשר נתקל בסירוב או התנגדות היה הופך את עורו, צועק על העובדת הסרבנית, משפיל אותה או מתעלם ממנה כליל, אף בענייני עבודה.

בנוסף לכך היה בן דוד מאיים על העובדות, נשים צעירות, חרדיות, שאם יספרו לבני זוגן, למשפחה או לאחרים על המעשים שהוא מבצע בהן, הוא יספר כי הדברים היו מרצונן, ואף ביוזמתן, ואיש לא יאמין להן שהדבר לא היה מרצונן.

בן דוד הבהיר לאותן נשים שעבדו אצלו כי חשיפה תפגע בהן, במשפחתן, בחיי הקהילה שלהן, וכי לו יש כסף ועורכי דין והוא חזק ומקושר דיו כדי שלא ייפגע מכך בעצמו.

בית המשפט הבהיר כי הוא דוחה מכל וכל את גרסת בן דוד כי המעשים נעשו בהסכמתן של המתלוננות וקבע בהכרעת הדין כי עדויות המתלוננות, כולן, כל אחת בפני עצמה מבלי קשר לרעותה, היו עדויות אמינות, מהימנות, באו מלב נפשן, נאמרו בכאב רב, וניתן היה להתרשם מהסבל הרב שהמעשים הסבו להן ומהשפעת המעשים עד היום.

"הנאשם לא כיוון אקדח לאף אחת מהמתלוננות ולא השתמש באמצעים פיזיים להביאן לשירותים או לקומה 9, אולם, הנאשם יצר מאזן אימה לפיו לאחר משלוח הודעות בעלות גוון מיני ונגיעות, קלות, ידע לאיים עליהן ולהפחידן בכך שאיש לא יאמין להן שהן לא הסכימו ואולי אף יזמו זאת, מה שיוביל להרס משפחותיהן או לפגיעה אנושה בשמן הטוב... עדותה של כל מתלוננת ומתלוננת, בנפרד, ומבלי קשר לרעותה, הובילה למסקנה כי המעשים נעשו בחוסר הסכמתן ובניגוד לרצונן... עתה לאחר שהתקבלה מסקנה נפרדת עם כל מתלוננת ומתלוננת, ניתן, בבחינת למעלה מן הצורך, לומר שעדות כל מתלוננת מחזקת את עדות חברתה, אף שלא נחוץ חיזוק כזה", ציינו השופטים בהכרעת הדין

עו"ד ליזו אבקסיס- וולפוס מפרקליטות מחוז ירושלים ציינה "בית המשפט קבע כי הנאשם ניצל את כוחו ומעמדו, ופגע באופן סדרתי ומתמשך בנשים שהיו כפופות למרותו. הפרקליטות מבקשת לחזק את ידי המתלוננות אשר באומץ רב חשפו את העבירות שביצע הנאשם במשך שנים והעידו על כך בבית המשפט למרות הקשיים הכרוכים בכך. בית המשפט קבע כי עדותן של המתלוננות אמינות ומהימנות, כל אחת בפני עצמה ועל אחת כמה וכמה בהשתלבותן. יש לקוות כי אומץ ליבן של המתלוננות והכרעת הדין שניתנה היום יעבירו מסר ברור המוקיע ניצול כח ומרות ויהוו אבן דרך משמעותית במאבק ליצירת מקומות עבודה מוגנים ובטוחים".