ניל הנדל
ניל הנדלצילום: הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, דחה היום (ראשון) את עתירת מפלגת הליכוד נגד ארגון "הברית הישראלית", בטענה שפעילות הארגון לעידוד הצבעה, ללא רישום כ"גוף פעיל בבחירות", אינה חוקית.

השופט הנדל קבע תחילה כי לא הוכח שהברית הישראלית פועלת בשיתוף פעולה עם גורמים שמטרתם הורדת נתניהו מהשלטון.

בנוגע לטענה שעמדות הארגון וראשיו הן כאלו המעידות כי מטרת הפעילות היא נגד הליכוד קבע השופט הנדל, "נתונים אלה יוצרים זיקה בין פעילות של המשיבה (הברית הישראלית) או גורמים הקשורים אליה נגד העותרת (הליכוד) או העומד בראשה (נתניהו). ברם, המשיבה הצהירה כי אינה פועלת עוד בדרכים אלה".

לדבריו, "הנתונים תומכים בטענה זו באופן מובהק, ובוודאי שאינם סותרים אותה. כיום עוסקת המשיבה רק בעידוד הצבעה באופן כללי. בתמונה הכוללת, ובעיקר לנוכח ההיקף המצומצם של הפעילות האמורה; מועד עריכתה; והעובדה שרק הסרטון נעשה באופן ישיר בידי המשיבה, וביחס ליתר הנתונים הזיקה רחוקה יותר – נחה דעתי כי לא הוצגה תשתית מספיקה להגדיר כיום את המשיבה כגוף פעיל בבחירות".

"טענה שלישית של העותרת היא כי המשיבה אינה פונה את הציבור הרחב באופן שווה, אלא ממקדמת את פרסומיה בציבור בעל עמדה פוליטית מסוימת, שעתיד להצביע באופן שפוגע בליכוד. העותרת לא צירפה כל ראיה לטענה עובדתית זו. המשיבה, מנגד, הצהירה כי טענה זו אינה נכונה", ציין הנדל ודחה סופית את העתירה.