בוחרים בצריף בן גוריון
בוחרים בצריף בן גוריוןצילום: צביקה שמעיה

בחירות מועד ג' במוזיאון ידידי ישראל

מסע אחורה בזמן, המספר את סיפורם המרגש של ידידי ישראל לדורותיהם, ולקשר המתחזק לאורך השנים בין עמים שונים ויהודים מסביב לעולם. כחלק מהסיפורים המוצגים במוזיאון יסופרו סיפורן גם של דמויות פוליטיות מן העבר שתמכו בעם היהודי, למשל הארי טרומן נשיאה ה-33 של ארה"ב (בתקופת ההכרזה על המדינה היהודית), סר וינסטון צ'רצ'יל היה ראש ממשלת אנגליה, הלורד בלפור היה ראש הממשלה של ההמלכה המאוחדת ועוד.

בנוסף, המבקרים יוכלו ליהנות מתערוכת מנהיגי ישראל, שמספרת את סיפור תקומת המדינה בראי 16 נשיאים וראשי ממשלת ישראל שהלכו לעולמם. כל אחד מהמייצגים מספר על עשייה שנעשתה בארצנו לצד המנהיג שנעשתה בתקופתו עם אימרה שלו.

ביום הבחירות (2.3.20), במהלך הסיור יערך חידון נושא פרסים לכל המשפחה, על היסטוריית מדינת ישראל ומנהיגיה מכל הזמנים.

מיצגי המוזיאון מוצגים ב-16 שפות שונות, וניתן לקבל הדרכה בעברית ובאנגלית.

יש לתאם סיור מראש: [email protected] או בטלפון: 02-5329400

סיורים לכל המשפחה בתערוכה "אקסטרים"

מוזיאון העיצוב חולון מציע חוויה ייחודית לכל המשפחה, שכוללת סיורים מודרכים בתערוכה "אקסטרים".

תערוכה הבוחנת את התופעות המקצינות הסובבות אותנו ואת האפשרויות השונות להתמודדות עמן כמו, אלמוגים מודפסים בתלת ממד המשחזרים שוניות נכחדות, מסכת זימים המתמודדת עם עליית גובה פני המים ומכונה היורה אימוג'ים הממחישה באופן פיסי את השפעתם הרגשית היומיומית.

במהלך יום הבחירות, יתקיימו סיורי בלשי העיצוב בתערוכה "אקסטרים" – סיורים שיכללו משימות קצרות ומהנות, באמצעותן יחשפו המשתתפים להתמודדותו של המעצב עם שינויי אקלים, עם חוסר שוויון, והקצנה ועם ההתפתחויות המדעיות והטכנולוגיות.

הסיורים יתקיימו בשעות: 11:00 ו-14:00. כרטיסים וסיורים באתר המוזיאון http://www.dmh.org.il/heb/

מבלים בהיכל הקרח

מתחם Ice Peaks - היכל הקרח של ישראל בפארק פרס חולון, מזמין לחגוג ביום הבחירות באווירה כיפית במיוחד. בוחרים ומגיעים עם כל המשפחה להיכל הקרח.

ביום הבחירות, תוכלו ליהנות מ50% הנחה על כרטיס הכניסה בין השעות 10:00 עד 20:00, לפגוש את הקמע של המתחם – הפינגווין המחליק שישמח להצטלם עם המחליקים ולהתרגש עם מוזיקה ייחודית ואווירה חגיגית.

אם אתם מלווים את הילדים לבילוי במתחם, תוכלו לבלות את הזמן בבית הקפה - ללא תשלום כניסה. התשלום הוא לעולים על משטח ההחלקה בלבד. במקום בית קפה וחנות הציוד המקצועי הראשונה בישראל, שמציגה את הבשורות והאביזרים המקצועיים לענפי ההוקי והחלקה על הקרח. טלפון 03-5323008


יש לאן

משחק ניווט מרגש לכל המשפחה, מנווטים ביום המשפחה וביום בחירות , עם חברת 'יש לאן'.

איך זה עובד? המשפחה מזמינה את הערכה באתר ניווט ברחבי הארץ לבחירתה (למשל: יער להב בדרום, או יפו העתיקה, זכרון יעקב ועוד), ומקבלת בזמן אמת במייל את המפה להדפסה וברקוד לאפליקציה. משם, משחק הניווט מוכן, והמשפחה – מגדול ועד קטן, ובכל גיל- יכולה לצאת לדרך. במהלך המסלול מקבלים חידות ומשימות משעשעות ומגבשות לנייד. החידות דורשות חשיבה ומשלבות תוכן בידיעת הארץ. טלפון 1700-502-512

צריף בן-גוריון

בצריף בן-גוריון לא מחכים לגיל 16 ומחלקים תעודת זהות ייחודית לכל מי שמעוניין לקחת חלק בחגיגה הדמוקרטית. ביום הבחירות לכנסת ה-23 בכניסה לאתר יחכה צלם עם מצלמת פלואוריד, שיצלם את המבקרים. את התמונה ידביקו על תעודת זהות מיוחדת שיקבלו, עם חותמת שהתעודה נמסרה בצריף בן-גוריון. לפרטים: טלפון 08-6560469

הבחירה של הטבע- פארק נאות קדומים

מסלול קצר ונגיש (כ-1.5 ק"מ) המתאים למשפחות עם עגלות וילדים קטנים. הבוחרים במסלול זה יגלו ממה מייצרים לחמניות ומאפים אחרים, בבית הבד הם ינסו להניע את אבן המפרכה, במתקני המים ישאבו וידלו מים כמו פעם, ובטחנת הקמח הם יבינו איך גרעיני חיטה הופכים לקמח. במהלכו יבקרו בגינת ההצלה של הגן הבוטני ויוכלו להבחין במינים "אדומים" או בזנים נדירים של צמחים, בגורן ובשדות החיטה הירוקים.

מסלול ארוך (כ-3.5 ק"מ) למיטיבי לכת, במהלכו המטיילים יבקרו ברובע מגורים קדום ויחשפו לשרידים עתיקים של בתי מגורים ובסמוך אליהם אזור תעשיה חקלאי עתיק ובו בית בד, גת של יין ומקווה טהרה. טלפון: 08-9770770

לבחור בעכו

סיור אל הסמטאות האחוריות המרהיבות של עכו העתיקה, בדגש אומנים ובעלי מלאכה, עם מורה הדרך עמרי אבידר.

במהלך הסיור ביקור בבית מלאכה של סתת אבן העוסק בשימור מבנים וממש "מדבר" עם האבנים ודואג בשנים האחרונות להכניס אומנות וצבע אל תוך הסמטאות האחוריות של העיר. לפרטים ולהרשמה: 054-9431043

חגיגת השקדיות בחבל יתיר

בשעות הבוקר של יום הבחירות, מטע השקדים שליד יער יתיר יתמלא במחצלות, משפחות, חצובות ומצלמות. פריחת השקד נמצאת בשיאה והמטע הענק הופך לרקע המושלם לרגע חורפי ושמח בתמונה משפחתית שנשארת למזכרת.

לפרטים ולהרשמה: מוקד תיירות חבל יתיר 1599-57-57-58

סיור תיאטרלי בשוק מחנה יהודה ונחלאות לילדים ומשפחות

סיור מומחז משעשע, קליל ומרתק בעקבות הדמויות שחיו בשכונות:בשלניות השכונה יריבו מי מבשלת טוב יותר, ילדי עולים יסבירו איפה עדיף לגור, שדכנית חרדית תמצא לכל גפילטע את הגזר שלו, וקבצן ירושלמי יספר איך הוא מוציא כסף מעשירי העיר.

המטיילים יחוו את שוק מחנה יהודה בשעות הכי יפות ונעימות שלו, יאכלו פלאפל ישראלי עם כוס לימונדה מרעננת, ויקנחו את הסיור בסיום מתוק עם גלידה איטלקית משובחת בעוגייה טעימה.

סיומי

הספרייה הלאומית מזמינה לאירוע לכבוד סיום המסכת הראשונה, מסכת ברכות, של המחזור החדש של הדף היומי. האירוע יתקיים ביוזמת קבוצת הפייסבוק "יומי". הכניסה ללא תשלום ובהרשמה מראש באתר הספרייה.

שעת סיפור לילדים:שלמה המלך ושלמי הסנדלר.

בהיכליו יושב המלך שלמה, ושומע כי ברחובות ירושלים מתהלך איש הדומה לו כשתי טיפות מים, ושמו שלמי הסנדלר. המלך מזמין את הסנדלר לארמון, ומציע לו להתחלף בבגדים, ולהתחלף בתפקידים. במהרה יתברר כי הסנדלר לא נועד למלכות, והמלך לא נועד לסנדלרות. רביעי 4.3 בשעה 17:00 מוזיאון ארצות המקרא. טלפון: 02-561-1066

בוחרים בחוף הנפרד

בימים האחרונים סיימה המועצה האזורית תמר לראשונה פעילות לניקוי מצבורי מלח שהתגבשו בחוף הנפרד מדרום לעין בוקק. במסגרת העבודות נוקו גשרי הגישה והירידות למים ממלח ופונה המלח מקו המים, דבר שהביא לעליית מפלס המים. במקביל בוצע ריבוד של החוף בחול.

העבודות בוצעו כחלק מהשירות לציבור הדתי והמסורתי הפוקד את החוף הנפרד לאורך השנה. פעולות דומות בוצעו גם בשלושה חופים נוספים בארץ ים המלח.

נזכיר כי החוף הנפרד עבר שיפוץ נרחב לפני כשנתיים לרווחת הציבור. במסגרתו החוף עוצב בפשטות ובאלגנטיות וכולל: טיילת רחבה ונעימה, מפרצי רחצה לאורך קו המים שעל תשתית המסלע הטבעי שלהם פוזר חול מחצבות צהוב ונקי.

על החוף עצמו הוצבו מתקני הצללה קבועים וניידים ומתקני רחצה לנכנסים וליוצאים מהמים. הרחצה בחוף מתקיימת בהפרדה מוחלטת והציבור זוכה להנאה ממשאבי ים המלח.

בגולן מציעים שלל פעילויות ליום הבחירות המתאימות לכל המשפחה

עין קשתות – אתר מורשת לאומית מושב נטור

מה? פעילות לכל המשפחה בעין קשתות (אום אל קאנטיר) סיורים מודרכים- בואו לראות איך רעידת אדמה הרסנית, טכניקה חדשנית של שחזור וארכיאולוגים עם חזון פוגשים את ראשית ההתיישבות היהודית בגולן (מלווה בפעילות תוכן לילדים).

מתי? 2/3 סיור מודרך בשעה 12.00

שעות פעילות האתר : 9.00-17.00 כניסה אחרונה בשעה 16:00

לפרטים נוספים: www.einkeshatot.org.il או בדף הפייסבוק "עין קשתות"

מרחב בריחה במפקדת הכוחות הסורים -"שם קוד: האיש שלנו בדמשק"

מה? בוחרים במלחמת מוחות מעולם הריגול - צוות כחול מול צוות לבן - משחק משפחתי מאתגר ומלהיב

מרחב בריחה לכל המשפחה המעביר בדרך חווייתית ומגבשת את סיפור הגבורה ההירואי והטראגי של גיבור ישראל, אלי כהן.

משך הפעילות כשעה וחצי

איפה: מפקדת הכוחות הסורים (מופיע ב- WAZE)

מתי? (2.3), שעות פתיחה: 10:00-15:00

כמה: 50% הנחה מחיר מיוחד ליום הבחירות - 35 ש"ח למשתתף מגיל 6 ומעלה או 150 ש"ח מחיר למשפחה גרעינית

מותנה ברישום מראש דרך אתר האינטרנט:

https://www.time2escape.co.il/spyescape - כדי לממש את הטבת יום הבחירות יש להכניס את קוד הקופון: spy לפרטים נוספים דורון 0504066800

הרפת הרובוטית -אבני איתן

פתוחה לסיורים בתיאום מראש ביום הבחירות

מה? ביקור ברפת הרובוטית, משך הסיור כשעה ורבע והוא כולל: סרטון, צפייה ברובוט החולב ובפרות שמחליטות מתי מתאימה להן חליבה, הגמעת עגלים מבקבוק יונקים,-חביצת חמאה בעקבות סיפורים על חריצות והתמדה ומשתה שוקו עסיסי לרוויה.

הפעילות מתקיימת באולמות ממוזגים ( למעט ההגמעה שמקורה), מתאים לכל גיל,

לתאום: ליאורה-

050-4060311

רייזרים מרום גולן

מה? טיול רייזרים מהנה בשטח לזוגות, משפחות(מתאים לילדים) וקבוצות נהיגה עצמית בליווי מדריכים איכותיים ומנוסים, מגיעים לטנק הסורי וקונטרה ולמקומות עם נופים עוצרי נשימה.

מתי? 2/3 9:00-18:00

כמה? עלויות משתנות בהתאם למספר הרייזרים ומספר המשתתפים

איפה? קיבוץ מרום גולן(צמוד למלון במרום גולן)

לפרטים: 052-8695832 או 04-6960483 מייל: [email protected]

הערות: יש להצטייד ברשיון נהיגה

"בעקבות חיי הלילה בגולן" -מושב רמות

מה: סיורי לילה בעקבות בעלי חיים, חוויה מדהימה וייחודית של סיור לילי בשטחים הפתוחים של דרום רמת הגולן. הצצה לעולמם של בעלי החיים שיוצאים רק לאחר השקיעה. בעזרת מגוון עזרים טכנולוגים עוקבים אחרי בעלי החיים בסביבתם הטבעית.

מתי: 2/3משעה 18:30 ועד 21:30(בתיאום מראש)

כמה: החל מ25 ש"ח לאדם

אייפה: מושב רמות, דרום רמת הגולן

לפרטים: טלפון 0537322170, מייל [email protected], פייסבוק - בעקבות חיי הלילה, אתר- https://hilazweig.wixsite.com/mysite

קסם הגולן -בקצרין

מה? מיצג קסום ומרגש שכולו אהבה לגולן מתחילים בסרט חוויתי ועוצר נשימה על נופיה ומרחביה של הגולן המוקרן על מסך של 180 מעלות, בסיום הסרט עוברים לאולם שבו מוצג דגם צבעוני ואותנטי של הגולן על הדגם מוצג מופע אורקולי המספר את סיפורה של הגולן – התיישבות, היסטוריה ומורשת קרב.

מתי? 2/3 - 9:00-17:00 בכל שעה עגולה הקרנה בעברית ובכל מחצית השעה הקרנה באנגלית.

כמה? מבוגר- 26 ₪ ילד (4-18)- 21 ₪ (הנחות מיוחדות לקבוצות 20 משתתפים ומעלה)

איפה? אזור התעשייה קצרין

לפרטים: להזמנות ובירורים: 04-6963625

הערות: המקום נגיש מתאים לקבוצות גדולות, מקום ממוזג ומקורה, חנייה בשפע, במתחם קיימת מסעדה בשרית "ברוהאוס הגולן"

בסנדלים: סיורי בוטיק בנהיגה עצמית | מעלה גמלא

מה: חוויה אינטימית ואישית (עד 5 משתתפים) בשטח, ללא שיירות ומטיילים נוספים, בכלי 4*4, עם מורה דרך מוסמך, טבע ונוף מושלם! בסיור קסום ואיכותי אשר נמשך כשעתיים וחצי ומשלב ערכים, טבע, נוף, היסטוריה ועוד, לצד עצירות מפנקות בנקודות מיוחדות ונסתרות, יחד עם תה צמחים, עוגיות ועוד...

מתי? 2/3 בתיאום מראש.

כמה? 640 ₪ לסיור פרטי של כשעתיים וחצי בשטח בנהיגה עצמית. הסכום מתייחס לסיור הקלאסי לעד 5 משתתפים.

איפה? מושב מעלה גמלא, צפון מזרח הכנרת.

לפרטים: גלעד גליקמן050-7826073 תיירות ערכית בגולן

InsideOut מתחם חדרי בריחה ראש פינה וקצרין

מתי? 2/3 9:00 -24:00

כמה? 90-130 שח לאדם (תלוי בגודל הקבוצה), הפעילות מתאימה לקבוצות קטנות, גדולות, ולמשפחות. ישנם גרסאות ילדים לחדרים. הנחות לילדים מתחת לגיל 8, סטודנטים וחיילים בהצגת תעודה. ***אין כפל מבצעים***

איפה? קצרין- אזור התעשייה קצרין רחוב 20 / ראש פינה אזור התעשייה צח"ר

לפרטים: 072-3970344 / www.insideoutroom.co.il

יום הבחירות בחבל אילות
מגוון פעילויות ב-10 ₪ בלבד
אתרי התיירות של חבל אילות שבערבה הדרומית, מזמינים את הקהל הרחב שהצביע בקלפי לנצל את יום הבחירות לחוות אטרקציות, סיורים ופעילויות במחיר מיוחד של 10 ₪ בלבד.

יום הבחירות אשר יתקיים ביום שני ה-02/03 הוא יום שבתון והזדמנות מצוינת לבילוי עם המשפחה, עם החברים או לבד. אתרי התיירות של חבל אילות שבערבה הדרומית מזמינים את הקהל הרחב שהצביע בקלפי ליום שכולו אטרקציות, סיורים ופעילויות לכל המשפחה במחיר מיוחד של 10 ₪ בלבד.

בין האטרקציות השונות ניתן למצוא: ארוחת בוקר במסעדת "כפות תמרים" שבקיבוץ אילות, קטיף בחממת "חמשת החושים" בקיבוץ אליפז, מסיבת אוזניות של תיאטרון אלעד, סיור חוויתי במרכז המבקרים של יטבתה וגם שני טעמים של גלידת יטבתה.

בנוסף, יוכלו המבקרים להנות מסיורים מודרכים בפארק הצפרות, ממיצג מולטימדיה בעקבות הנחושת ומגוון מסלולי טיול בפארק תמנע, סיור מודרך בקיבוץ קטורה, ביקור בחי בר יטבתה, סיור מודרך ב"אקו-כיף" שבקיבוץ לוטן וסיור עצמאי בבית האומניות של קיבוץ נאות סמדר הכולל ביקור ביקב וטעימות יין.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר דרך הערבה



פארק הצפרות
סיורים מודרכים בעקבות הציפורים בפארק בשעה 10:00 ובשעה 12:00.

קיבוץ אילות
8:00-10:00 ארוחת בוקר במסעדת "כפות תמרים".
16:00 מסיבת אוזניות מקפיצה של "תיאטרון אלעד".

קיבוץ אליפז
10:00-14:00 קטיף בחממת "חמשת החושים".

פארק תמנע
8:00-16:00 כניסה לפארק, מיצג מולטימדיה בעקבות הנחושת, מגוון מסלולי טיול ברגל, ברכב או באופניים (ניתן לשכור אופניים במקום בתשלום נוסף) ומילוי בקבוקים בחול צבעוני.

חי בר יטבתה
8:00-15:00 כניסה לחי בר וסיורים מודרכים.

פארק יטבתה
10:00-16:00 סיור מודרך במרכז מבקרים חוויתי לכל המשפחה החושף את סודות טעם יטבתה ומשלב חוויה, הנאה ותוכן.

פונדק יטבתה
7:00-21:00 שני טעמי גלידת יטבתה לבחירה.

קיבוץ קטורה
סיור מודרך בכפר מנותק רשת, השדה הסולארי הגדול במדינה, מפעל האצות ועץ התמר "מתושלח" בשעות 10:00 ו-12:00.

קיבוץ לוטן – "אקו כיף"
10:00 סיור מודרך במתחם האקו כיף, ביקור בגינה האורגנית, השכונה האקולוגית והכנת כדור זרעים.

קיבוץ נאות סמדר
10:00-15:00 סיור עצמאי בבית האומנויות וביקור ביקב הבוטיק לטעימות יין.