מייקל בלומברג
מייקל בלומברגצילום: רויטרס

המועמד לראשות המפלגה הדמוקרטית, מייקל בלומברג, נשא דברים בועידת השדולה היהודית-אמריקנית הפרו ישראלית אייפא"ק והתייחס לקשר עם שלו עם ישראל.

"אם אבחר תמיד אגבה את ישראל והידידות בין המדינות רק תלך ותעמיק", הצהיר בלומברג לקול מחיאות הכפיים של הנוכחים.

בלומברג גם אמר כי הוא מתכוון להותיר את השגרירות האמריקנית בירושלים ולא להשיבה לתל אביב. "מקומה של השגרירות האמריקאית נמצא בבירת ישראל", ציין המועמד.

המועמד הדמוקרטי התייחס לסכסוך הפלסטיני-ישראלי, ואמר "תומך בפתרון שתי המדינות דרך משא ומתן ישיר בין הצדדים. כיהודים שלא מסכימים על כלום, אנחנו לא חייבים להסכים על כל פעולה של ממשלת ישראל - ואני לא מסכים עם הכול".

בלומברג הבטיח: "אפעל נגד הסטנדרט הכפול באו"ם, אתמוך באיסור הפעילות של ארגון BDS בארה"ב. אם אבחר לנשיאות - תמיד אתמוך בישראל. יש לה את הזכות להגן על עצמה בעצמה. לעולם לא אטיל תנאים על סיוע צבאי לישראל - לא משנה מה".

באייפא"ק ציינו כי בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר, הוא המועמד הדמוקרטי היחיד שהגיע לועידת השדולה, למרות שכל האחרים הוזמנו.

ברני סנדרס אף הודיע שהוא מחרים את הועידה. "לעם הישראלי הזכות לחיות בשלום ובביטחון. כך גם לעם הפלסטיני. אני דואג מהפלטפורמה שאיפא"ק מספקת למנהיגים שמתנגדים לזכויות פלסטיניות בסיסיות. מסיבה זו אני לא אשתתף בכנס שלהם", הסביר סנדרס.