מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, התייחס הלילה (שלישי) בכנס השדולה היהודית-אמריקנית הפרו-ישראלית אייפא"ק, לשינוי הגישה של ממשל טראמפ כלפי ההתיישבות.

"הכרזנו על האמת. השכל הישר קובע שההתנחלויות הישראליות אינן סותרות בשום צורה את החוק הבינלאומי", אמר פומפאו.

הוא שיבח את התנהלותו של הנשיא טראמפ בכל הקשור ליחסים עם ישראל. "מדינות המזרח התיכון והעולם מבינות היטב שישראל לא הולכת להיעלם. הן הפנימו כבר שככל שהמזרח התיכון יחבק את ישראל, כך עתידם יהיה טוב יותר".

"תחת הנשיא טראמפ, ישראל אינה ידידה אלא שותפה של ממש, ובצדק. המדינות שלנו חולקות כל כך הרבה במשותף. לא היה נשיא ולא היה ממשל בארה"ב שאהב ופעל למען ישראל, יותר מהנשיא טראמפ וממשלו", הוסיף פומפאו.

מזכיר המדינה הצהיר כי "אומות העולם מבינות יותר ויותר שישראל - מדינת הלאום של העם היהודי - היא מרכז העתיד של המזרח התיכון".

"מדינות המפרץ מנסות לחמם יחסים עם ישראל. ראש הממשלה נתניהו ביקר בעומאן, באיחוד האמיריות השמיעו לראשונה את ההמנון הישראלי 'התקווה' ואף בחריין מעודדות ביקורים מישראל".

"יש עדיין הרבה משקעים, אבל האנקדוטות הללו מרמזות על שינוי גישה משמעותי בקרב כמה משכנותיה של ישראל", דברי פומאו.

הוא גינה את איראן שהמשיכה, "לפזר שנאת יהודים אך ורק כדי לשרת את מטרותיה המושחתות. העולם יודע שהעם האיראני לא שונא את ישראל, את יהודים, או כל קבוצה דתית אחרת. זה המשטר שלהם שיוצר את הבעיה".

פומפאו לא הסתיר את ביקורתו מחברי הקונגרס הדמוקרטים שלדבריו 'אינם מכבדים את ישראל'.

"בחודש נובמבר קיבלתי מכתב מ-106 חברי קונגרס שמתחו ביקורת על הצעדים שלנו: העברת השגרירות לירושלים, סגירת המשרד הפלסטיני בוושינגטון, עצירת הסיוע לרשות והחשיבה המחודשת של מחלקת המדינה בעניין ההתנחלויות".

"עניתי להם שמה שמפריע באמת לשלום הוא הטרור הפלסטיני. אנחנו לא יכולים להתעלם מהטרור ולומר שהוא לא קיים", ציין.

פומפאו יצא נגד את מועצת זכויות האדם של האו"ם בעקבות פרסום 'הרשימה השחורה' של עסקים הפועלים ביהודה ושומרון.

"מדובר בארגון שהוקם כדי להבטיח ששום אדם לא יתמודד שוב עם זוועות כמו שהיהודים עברו בשואה וכעת הוא נוהג כאחרון האנטישמים. הממשל צדק בהחלטתו להתנתק מהמוסד הבינלאומי הזה, שמתעלם מהתנאים הבסיסיים שלשמו הוקם".

"מחלקת המדינה פרסמה הנחיות רשמיות של ארה"ב לפיהן לא רק שנמשיך לעבוד עם חברות ישראליות הפעילות בהתנחלויות אלא אף נגביר את הפעילות המשותפת. למועצת זכויות האדם אין שום סמכות לומר לאיש עם מי לעשות עסקים ביהודה ושומרון. אנחנו נגיב ביד קשה נגד מי שינסה לאיים על קיום עולם עסקי חופשי".