תרגיל בבית ספר בפסגת זאב
תרגיל בבית ספר בפסגת זאבצילום: משרד החינוך

משרד החינוך ערך היום (ג') תרגיל התגוננות ארצי בכל בתי הספר וגני הילדים ברחבי הארץ. התרחיש: ירי טילים בזמן ההפסקה.

על רקע התפשטות נגיף הקורונה, נערך עדכון לתרגיל והתלמידים לא כונסו במרחבים הממוגנים אלא רק תרגלו את נתיבי הגישה אליהם.

תרגול התרחיש הוא חלק מסדרה של תרגילים שנערכו השבוע במסגרת 'שבוע ההתגוננות בחירום' שכללו בין השאר - תרגול למידה מרחוק, הפעלת צוותי החירום הבית ספריים ועריכת סקר מקוון למיפוי כשירות המרחבים הממוגנים במוסדות החינוך.

התרגיל נערך בליווי ובשיתוף פיקוד העורף, הרשויות המקומית, משטרה, מד"א, כבאות והצלה ומהווה נקודת שיא בהיערכות של מערכת החינוך להגברת המוכנות של התלמידים ומוסדות החינוך להתנהגות נכונה בעת חירום.

צילום: דוברות
צילום: דוברות

שר החינוך, הרב רפי פרץ: ״משרד החינוך הוא חלק אינטגרלי ביותר במערך ההתגוננות הלאומי. גופים רבים במשרד עמלים על מנת שאם נידרש כמדינה למצב חירום, כלל המערכת תפעל בצורה היעילה והמיטבית ביותר. לצערנו, מדינת ישראל נמצאת באזור בו מצבי החירום על רקע ביטחוני הם דבר אפשרי ובכל רגע נתון חצי מהמדינה יכולה להיות תחת איום טילים.

''במצב חירום לאומי או במצב של הסלמה ביטחונית בדרום או בצפון, אחד מפיתוחי מערכת החינוך הוא הרחבת מערך הלמידה מרחוק בעבור כל שכבות הגיל באמצעות מערכות דינמיות. כל עוד הנושא בידינו, לא תהיה שגרת חירום שתעצור את התלמידים מלהמשיך ולהצליח בלימודיהם. שגרת יומם חשובה לנו ולא ניתן לשום רעש רקע לגדוע את מרקם חייהם התקין של התלמידות והתלמידים״, הוסיף הרב פרץ.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב צפה בתרגיל בית הספר תל"י מתמטי בפסגת זאב. "למערכת החינוך תפקיד מכריע בחוסן הלאומי של מדינת ישראל. לאור זאת, לאורך כל השנה המשרד מוביל שורה של תכניות שיבטיחו את מוכנות הצוותים החינוכיים והתלמידים להתמודדות עם מצבים של אי ודאות ומצבי חירום. אנו מאמינים שככל שהמוכנות של מערכת החינוך תהיה גבוהה יותר, היא תצליח לתרום לחיזוק החזית הביטחונית ולחוסן של החברה הישראלית", אמר אבואב.

''המוכנות של המערכת היא רחבה והיא יוצאת מחוץ לגבולות בית הספר. היא מתרחבת גם למענים לימודיים שניתנים לתלמיד בבית באמצעותו של מערך הלמידה מרחוק, שכולל מגוון עשיר, ידידותי וחדשני של תכנים", הוסיף המנכ''ל.