נועה במוקד מד"א
נועה במוקד מד"אצילום: דוברות מד"א

מגיל קטן חלמה נועה רינה אליהו (24) משדה עוזיהו להציל חיים.

היא הייתה רואה סרטונים ביוטיוב שמסבירים איך לבצע החייאה וכיצד לבצע פעולות עזרה ראשונה בסיסיות, אבל נועה לא דמיינה שתתנסה בהחייאה של אדם כל כך קרוב, ובגיל כל כך צעיר.

באחד הימים, כאשר נועה הייתה בת 15, הבחינה שאביה לא חש בטוב. הוא יצא למרפסת לנשום אוויר, ומשם הכל הסתבך והוא לקה בדום לב. קול פנימי, והידע שצברה מצפייה בסרטוני יוטיוב, שלחו אותה לבצע החייאה באביה.

התושייה האינסופית של הנערה בת ה-15 דרבנה אותה לעשות כל שביכולתה, אך לסיפור הזה לא היה סוף טוב, ואביה נפטר. בגיל 21 נועה התמודדה עם אובדן נוסף, כשאימה נפטרה לאחר מאבק במחלת הריאות COPD.

האובדן הכפול חידד אצל נועה את ההבנה שהיא רוצה להיות שם בשביל אנשים שעוברים את מה שהיא עברה. לפני כשנה, השתתפה נועה בקורס חובשי רפואת חירום של מד"א, ומאז היא עובדת במוקד החירום 101, ומסייעת להצלת חיי אדם באופן יומיומי.

"הסיפור שלי מעורר המון רגשות אצל אחרים. אני יודעת שיש בו משהו שמעורר השראה", שיתפה נועה, "פעם, כשהייתי רואה אבא הולך יד ביד עם הבת שלו ברחוב, כל מה שרציתי היה להתחלף איתה. היום אני יודעת שכל מה שאני רוצה זה להחזיק את היד למי שעובר את מה שאני עברתי, ולהציל חיים".

"אימא שלי ואני היינו שומעות יחד את השיר 'לוחמת' של אייל גולן, ומבחינתי זו ההבטחה שלי להוריי – אני אשאר לוחמת. היום מד"א מאפשר לי להגשים את הייעוד שלי, הוא משפחה שנייה ובית עבורי", הוסיפה.