בר מצווה בכותל
בר מצווה בכותלצילום: מרכז רבני אירופה

"לי לא היתה את הזכות שיש לכם לחגוג את בר המצווה בכותל המערבי" - כך סיפר הראשון לציון הרב יצחק יוסף את דבריו בפני 132 בני נוער מאירופה שחגגו לפני ימים אחדים את כניסתם לעול מצוות בטקס מפואר בכותל המערבי.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון שר את הפיוט "שבחי ירושלים", והופתע כאשר חלק מהנערים הצטרפו אליו בשירה. רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ סיפר לנערים כי התרגש מאוד לראות אותם בשעות הבוקר מניחים ביחד תפילין, רבים מהם לראשונה בחייהם.

היו אלה רגעים מרגשים ממסע בר מצווה בלתי נשכח ומושקע שעשו בני הנוער במשך שבוע בישראל. מדובר בנערים בגילאי 12-13, שהגיעו לישראל מגרמניה, ספרד, אוקראינה ורוסיה ביוזמת 'אגף מורשה' של 'מרכז רבני אירופה' ובסיוע שורה ארוכה של קרנות חסד.

זאת הפעם ה-12 בו עורך מרכז רבני אירופה מסע שכזה. יו"ר מרכז רבני אירופה הרב מנחם מרגולין ציין כי זאת אחת מהפעולות להן מקדיש "המרכז" משאבים רבים במטרה להבטיח את הנאתם המרובה של הילדים שלוקחים עימם את החוויה לכל החיים. "חלק מהמדריכים והמדריכות במסעות האחרונים הם בוגרי המסעות הראשונים", ציין הרב מרגולין.

בשעות הערב התקיימה מסיבת בר מצווה מרכזית במנהרות הכותל אותה הפיקו במקצועיות רבה חברת "צבעים הפקות".

במהלך האירוע השתתפו הנערים והנערות בחידון היסטורי על תולדות עם ישראל והוכיחו ידע ובקיאות מרשימים.

את תולדות עם ישראל למדו הנערים והנערות שהשתתפו במסע במהלך החודשים שקדמו לו כחלק מההכנה לו. ארבעה מהמשתתפים במסע שהצטיינו בידיעותיהם במהלך החידון זכו בגביעי כסף.