עמית סגל
עמית סגלצילום: מירי שמעונוביץ

פרשן חדשות 12 עמית סגל מעריך כי לפי תוצאות הבחירות, אף אחד מהצדדים לא ניצח.

"נתניהו וגנץ יכולים ללכת להתבזות ארוכה, גניבת מנדטים ודעת, חקיקה פרסונלית, ממשלות בתמיכת תומכי טרור או עריקים. אפשר ללכת לממשלת אחדות יציבה. אסכם לכם את הבחירות: אף אחד לא ניצח. להערכתי - כולם הפסידו", כתב.

לדבריו, הליכה לבחירות בפעם הרביעית היא אופציה ריאלית. "הנה משפט שלא שמעתם מזמן: זוהי אזעקת אמת, לבחירות רביעיות. השאלה הדרמטית היא האם לפני יהיו מהלכים בכנסת כמו הקמת ממשלת מיעוט או חקיקת חוק נגד נתניהו ואגב כל זה על חודם של קולות בן גביר".

ועדת הבחירות עדכנה הבוקר (רביעי) את התוצאות לפי 99% מהקולות, לאחר ספירה של חלק מהמעטפות הכפולות. לפי התוצאות המעודכנות, גוש הימין-חרדים ירד ל-58 מנדטים וגוש השמאל-ערבים עומד על 55 מנדטים.

הליכוד עומד על 36 מנדטים - יתרון של שלושה מנדטים על כחול לבן שהתחזקה ל-33 מנדטים על חשבון ש"ס. הרשימה המשותפת עומדת על 15 מנדטים. בוועדת הבחירות מעריכים: הימין יסיים עם 58 מנדטים.

בתוך כך, בכחול לבן החליטו לנסות להעביר בתקופת הביניים של המשא ומתן הקואליציוני חוק שימנע מאדם עם כתב אישום לכהן כראש ממשלה (חוק נתניהו). הסכמה של הרשימה המשותפת כבר יש לצורך חוק כזה. בכחול לבן ממתינים לתשובת ליברמן וישראל ביתנו כדי לדעת אם יש רוב למהלך.

"בכנסת החדשה יש רוב מוחלט (62) לחוק שראש ממשלה לא יכול לכהן תחת כתבי אישום", צייץ בחשבון הטוויטר שלו חבר הכנסת ניצן הורוביץ מהעבודה-גשר-מרצ. "זה נכון פוליטית, זה לגמרי משקף את רצון רוב הבוחרים וזה גם הדבר הראוי מבחינה מוסרית. ניתן גם להקים ממשלה על קווי יסוד בסיסיים שיכללו חקיקה כזו ועוד כמה תיקונים. כחול-לבן, צאו מהדכדוך ונלך על זה בכל הכוח".

יו"ר ימינה נפתלי בנט התייחס ליוזמה ואמר כי "היוזמה של אחמד טיבי ועופר שלח לחקיקת 'חוק פסילת נתניהו' היא מהלך אנטי דמוקרטי קיצוני שמהווה יריקה בפרצוף של חצי מדינה. ‏לפני יומיים היו בחירות, וכבר מנסים לעקוף את רצון העם באמצעים פסולים. ‏ימינה תתייצב באופן מוחלט נגד מהלך זה".