מריחים את הקפה באוויר
מריחים את הקפה באווירצילום: iStock

מסתבר שלא רק שקפה טוב לבריאות, אלא גם לעיניים שלכם. מקס גברילנקו הצליח למצוא שימוש למשקעים ("הבוץ") של הקפה ולהפוך אותו ללא אחר מאשר משקפיים אופנתיות.

מאז שהוא זוכר את עצמו, מקס תמיד אהב משקפיים. אביו, ניק, הוא אופטומטריסט כבר עשרות שנים שמתקן ומוכר משקפיים מכל הסוגים. אבל כיום, ניק מוכר התחיל למכור גם את המשקפיים שיצר מקס- משקפי קפה.

הכל התחיל כאשר מקס נחשף להררי הפלסטיק שנסחפים לאוקיינוס ופוגעים בסביבה, וניסה למצוא חומר חלופי לייצור משקפיים. לאחר שנה של ניסויים עם חומרים שונים, הוא סיים לשתות את הקפה שלו ולפתע חשב אולי אפשר להפוך את משקעי הקפה שבתחתית הכוס למשקפיים. לבסוף, הוא הצליח לייצר מכונה שלוקחת את משקעי הקפה והופכת אותם למסגרות משקפיים איכותיות וגמישות, והתחיל לייצר אותן בכמויות סיטונאיות למכירה.

לדברי מקס, בכל יום מיוצרים ברחבי העולם למעלה מ2 מיליארד כוסות קפה, כאשר המשקעים בתחתית כל כוס נזרקים לבסוף לאשפה מחוסר שימוש. לאחר שפרסם את דגם המשקפיים החדש, הוא אף קיבל מספר שיחות מבעלי בתי קפה שהסכימו להעביר אליו את כל המשקעים שנשארים במכונות הקפה בסוף היום בשביל שיוכל להפוך אותם למשקפיים.

על אף שמסגרות המשקפיים מיוצרות מקפה, הן חזקות וגמישות ואף עמידות מפני מים. בניגוד למשקפי פלסטיק, המשקפיים עתידים להתכלות לאחר כעשר שנים, כך שהן לא יזיקו לסביבה במידה וייזרקו. הראשונה שקנתה את משקפי הקפה החדשניים הייתה מריה, אשתו של מקס, ועם הזמן המשקפיים התפרסמו וייצור המשקפיים החל לצבור תאוצה.

כיום, החברה Ochis Coffee של מקס מייצרת משקפי ראייה ומשקפי שמש מפולי הקפה עם ארבעה עיצובים שונים. מסגרות המשקפיים אמנם יקרות יותר ממשקפיים דומות שהיו מיוצרות מפלסטיק, אבל מקס בטוח שאנשים יסכימו לשלם את המחיר בשביל לנסות להילחם בבעיית הפלסטיק העולמית.

אז אם תמיד רציתם משקפיים בריח של קפה, מוזמנים לחכות שהחברה של מקס תגיע לארץ.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!