שיין לארקין
שיין לארקיןצילום: רויטרס

מה לא אמרו על שיין לארקין העונה? שהוא אדיר, שהוא אליל, שהוא ווינר. כל זה נכון. הגארד של אנאדולו אפס נמצא בעונה אדירה, פסיכית וכמעט בלתי נתפסת.

הוא לא צריך לזרוק הרבה בשביל לייצר כמות נקודות גבוהה, לא כופה את עצמו על המשחק, קולע סלים כמעט בלתי נתפסים במאני טיים ולא תאמינו, הוא גם שומר בצד השני של המגרש. קבלו את הנתונים של אחד השחקנים הטובים בהיסטוריה של המפעל שמגיע הערב להיכל ולא מתכוון לעצור גם שם:

שיין לארקין הוא מלך הסלים של היורוליג עם כמעט 22 נקודות למשחק. הוא מדורג ראשון במדד היעילות(25.7) ומדורג חמישי באחוזים ל-3 (כמעט 51%). מה שמסיקים מהנתונים האלו: לפני הכל, מדובר בשחקן יעיל מאוד.

הנתונים המלאים שלו העונה: 22 נקודות בממוצע למשחק(56.5% ל-2, כמעט 51% ל-3), 3.2 ריבאונדים, 4 אסיסטים ומדד יעילות אדיר(25.7).

גובהו הוא 1.82 בלבד.

שיין לארקין קלע ב-16 משחקים העונה(מתוך 26) מעל 20 נקודות למשחק, כולל שבירת שיא נקודות למשחק לשחקן בודד(49 נקודות, השיא הקודם עמד על 42).

נגד מכבי: שיין לארקין הוא לא שחקן שאוהדי מכבי זוכרים לטובה בלשון המעטה. בעונתו הראשונה ביורוליג(2016/17) במדי באסקוניה, הגארד האדיר היה משמעותי מאוד עבור קבוצתו. במשחק הראשון עם מכבי על אדמת ספרד, הוא קלע 13 נקודות ומסר 13 אסיסטים. במשחק שהתקיים בהיכל, הוא קלע 15 נקודות, כולל שתי שלשות אדירות, שכמעט השלימו קאמבק אדיר עבור קבוצתו.

בעונה שעברה במדי אנאדולו אפס, במשחק הראשון בין הקבוצות שהתקיים באיסטנבול, הוא היה בספק גדול למשחק, אך עלה ברבע הרביעי ותפר 10 נקודות מתוך ה-12 שלו במשחק כולו והכריע אותו עבור קבוצתו. במפגש השני, שהתקיים בהיכל, הוא תפר 13 נקודות בפחות מ-20 דקות והכריע מעשית שמכבי לא תעפיל להצלבה ביורוליג.

באנאדולו אפס מאמינים ששיין לארקין, שלקח אותם עד לגמר היורוליג בעונה שעברה, מאמינים שהעונה זה יסתיים עם גביע יורוליג היסטורי, מפני שעדיין לא נמצא האיש שיכול לעצור את שיין לארקין.

במכבי תל אביב מאמינים באנרגיות האוהדים בהיכל ובעובדה שסקוטי ווילבקין והקבוצה בכלל נמצאים בעונה גדולה ומשאירים סיכוי לניצחון. דבר אחד אנשי מכבי תל אביב יודעים: המפתח לניצחון הערב בהיכל תלוי כנראה בעצירת שיין לארקין.