אתגר חדש לכולם
אתגר חדש לכולםצילום: דובר צה"ל

נגדי המזון של שייטת 3 פתחו את השבוע במקום קצת שונה, במקום להגיע לשערי בסיס חיפה, הם נסעו לבית הספר לתיירות ומלונאות. שם הם התייצבו לתחרות בישול כשהמטרה היא לזכות בתואר: "מקום ראשון בקרב הסכינים של שייטת 3".

התחרות שילבה בכל חמש הקבוצות שני תלמידים ממגמת בישול וחייל נוסף מהשייטת, לצד כל נגד.

"המשימה שלהם הייתה כזו", פותח רס"ב אילן אסולין, רמ"ד מזון של זרוע הים, "להכין בשעתיים וחצי מנה הכוללת ירק, חלבון ופחמימה וקינוח". לרשותם עמד מזווה חלבי-טבעוני, שהכיל מכל טוב.

"ניסינו לאתגר אותם, גם במטבח הטבעוני שתופס תאוצה בשנים האחרונות וגם במטבח החלבי שפחות קיים בצבא, ולכן נותן גוון שונה ואתגר חדש לכולם", מסביר רס"ב אסולין.

בשעה 9:00 יצאו הצוותים למשימה, נעמדו ליד עמדות הבישול והתחילו לתכנן איך תיראה הארוחה שלהם. חלקם נראו מוכנים וכבר אספו מצרכים, חלקם עוד לקחו את הזמן לחשוב, אך כלל חברי הצוותים שלפו את הקלפים הכי חזקים שלהם כדי להכין את המנה המנצחת.

בשעה 10:00 האווירה במטבח כבר הייתה מחוממת, ריחות של בישולים, רעש של מיקסרים ואנשים שעסוקים בלרדד בצק. "נראה אותך עושה את זה בצוללת", התלוצץ אחד הנגדים למראה חברו שהצית אש במחבת. והתחרות נמשכה.

בשעה 11:00 הלחץ היה בשיאו, אנשים מיהרו, הוציאו תבניות מהתנור, צלחתו מנות ושטפו כלים. בתום הזמן שלושה שופטים בחרו יחד את הקבוצה הזוכה: רס"ב אילן אסולין, שף המכללה ניר שדמון, והשפית בוגרת מאסטר שף רחלי קדוש.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

"התייחסנו לשלושה קריטריונים בתחרות", מציינת קדוש, "הנראות, הטעם ושיתוף הפעולה של חברי הקבוצה". קבוצה-קבוצה הם ניגשו עם המנות לחדר הטעימות שהוצב בספריה ופגשו בשופטים, שטעמו, שאלו שאלות על הכנת המנות, החמיאו ובסופו של דבר נתנו ציון.

"מה שהם לא ידעו במהלך התחרות זה מה הפרס", אומר בחיוך רס"ב אסולין, "הקבוצה המנצחת זכתה, בנוסף לכבוד, גם בארוחה במסעדה לצוות הספינה שלהם".

"קרב הסכינים" של שייטת 3 הסתיים בארוחה חגיגית של כל המנות וכל הקבוצות סביב שולחן. "גבירותיי ורבותיי, אני גאה להכריז על הקבוצה המנצחת - קבוצה מספר ארבע, שהכינה סלמון על מצע ריזוטו ולזניית שוקולד וקצפת מתוקה לקינוח".

הזוכים המאושרים הם סמ"ר שי-הל הרמן, נגד מטבח של אח"י קשת, וסמל אליהו ינון, טבח באח"י רומח.

"המטרה פה גדולה יותר מלהכין את המנה המנצחת או לזכות בפרס", מציין הרמ"ד. "זה חלק מפרויקט 'שף צעיר' שנועד לעודד את התלמידים להתגייס לצה"ל בכלל, ולמקצוע אשף המטבח בפרט". תלמיד שמשתתף בפרויקט מקבל הזדמנות לעבוד מקרוב עם נגדי מזון בצבא, לסייר במטבחים שונים בשלל יחידות, להתנסות בבישול ללוחמים ועוד.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

תחרות הסכינים היא רק חלק מהפעילויות שנעשות בשיתוף פעולה עם מגמת הבישול בבית הספר. "כרמ"ד מזון של זרוע הים, אני מראה להם איך נראה מטבח בספינה, או איך זה לבשל בים גבוה על כיריים חשמליות ולא בגז", הוא מפרט.

תלמידי התיכון מכירים היטב את הפנים של הרס"ב: "אני משתדל להגיע אחת לחודש, להשתתף באירועים משמעותיים ולעשות פעילויות מעניינות. היום בתחרות יצא להם לדבר ולבשל עם חיילים ונגדים שנמצאים בתפקיד שאולי הם עצמם יעשו בשנה הבאה".

זו השנה השישית שרמ"ד המזון של הזרוע מוביל בבית הספר את הפרויקט הזה. "היום יש לי כמה חיילים שמשרתים בסטי"לים, שהשתתפו בפרויקטים האלו, ואפילו איש קבע", מעיד הרמ"ד, "אין יותר גאה ממני, ואני מקווה לראות גם את התלמידים האלה בספינות שלנו".