קבלת פנים לעולים החדשים מצרפתרועי חדי

בשנים האחרונות נרשמה ירידה חדה במספר העולים מצרפת לישראל, אך המועצה האזורית שומרון רשמה עלייה של כ-30% במספר העולים המבקשים לגור בשומרון.

לפני מספר שבועות הגיעו יהודים מצרפת כדי לבדוק אפשרות לעלות לשומרון, והתקבלו בשירה, ריקודים והנפת דגלי ישראל על-ידי תושבי רבבה.

העולים נפגשו עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, עם רב הישוב הרב גנזל, יו"ר הישוב מנשה וכניש, ביקרו בבתי הספר והגנים, ושוחחו עם אנשי המקצוע בהם מנהלת ביה''ס וחברי ועד הישוב.

דגן נפגש עם המשפחות, הזמין אותן לעלות לארץ ישראל ולהתיישב ברבבה שבשומרון: "אני לא יכול להציע לכם את כל השירותים המוניציפאלים כמו בפריז, אבל אני יכול להציע לכם ציונות. אמנם ברבבה אין 'מטרו' והמרכז המסחרי הוא עדיין לא השאנז אליזה, אבל פה זו נחלת אבותינו, הבית האמיתי של כל יהודי, לעלות לפה זו ציונות אמיתית.

''לשומרון יש גם בונוס - קהילה מחבקת ותומכת, ומערכת שלמה שקולטת, מלווה ומשלבת את העולים.
אנו מקוים כי כבר בשנה הבאה נוכל לראות את העולים החדשים נקלטים בקהילת רבבה".

המשפחות התרגשו וחלקן הודיעו במקום שיעלו לרבבה בקיץ הקרוב.

רפי אביטל, ממונה קליטת עליה במועצה האזורית שומרון, אמר לעולים, "התרגשתי לפגוש את המשפחות ואני רוצה לברך אותן על האומץ להיות שותפים ברעיון הגאולה. מחמם את הלב לראות את ההתגייסות המדהימה של קהילת רבבה. אנו ערוכים ומוכנים לקליטתם, חבילת הליווי של המועצה למשפחות העולים כוללת פרויקטורית מלווה צמודה, מורת אולפן, מורה מגשרת, בת שירות לאומי, משפחות מאמצות וקהילה חמה ומחבקת. בנוסף, העולים יקבלו סיורי הכרות הארץ ליווי רוחני וסיוע במציאת עבודה".