הרב יצחק יוסף
הרב יצחק יוסףצילום: יוני קמפינסקי

נציב קבילות הציבור על שופטים (ודיינים) מצא מוצדקת את התלונה שהגישה מפלגת ישראל ביתנו לנציב נגד ההתבטאויות של הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, בנוגע לעולים מרוסיה.

הנציב מתח ביקורת קשה על הרב הראשי וקבע כך, "לאור האמור, התלונה נמצאה מוצדקת ואנו ממליצים בפני השר לענייני דתות להעמיד את הדיין לדין משמעתי בגין התבטאויותיו החוזרות ונשנות בנושאים בעלי נופך וגוון פוליטי, אשר נמצאים בליבה של מחלוקת ציבורית".

לקריאת ההחלטה המלאה לחצו כאן

נזכיר כי הסערה בנושא החלה כאשר פורסם שהרב יוסף אמר בכנס רבנים כי "מאות-אלפים או עשרות-אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק מיהו יהודי (חוק השבות)".

לדבריו, יש כאן הרבה-הרבה גויים, חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת. הם לא יהודים בכלל, גויים. אחר כך מצביעים למפלגות שמסיתים נגד החרדים ונגד הדת".

"העלו אותם פה לארץ שיהיה משקל נגד החרדים", הוסיף הרב הראשי בכנס, על פי הדיווח באתר ynet. "שאם יהיו בחירות לא יהיה הרבה לחרדים. בשביל זה העלו אותם פה לארץ, גויים גמורים, ממש גויים גמורים. לצערנו הרב, אנחנו רואים את פרי ההסתה שהם עושים". בהמשך טען כי בחלק ממשפחות העולים אף יש כאלה ש"הולכים לכנסייה כל יום ראשון, הולכים למנזר".

כזכור, לאחר פרסום הדברים בכלי התקשרות יצאה הבהרה מדוברות הרבנות הראשית מטעם הרב יוסף, "אמרתי ברורות ואני שב ואומר: לצד מרבית העלייה המבורכת של מאות אלפי היהודים מברית המועצות לשעבר שמסרו את נפשם שנים רבות למען שמירה על הגחלת היהודית, ישנם מיעוט עולים שאינם יהודים על פי ההלכה שהגיעו מכוח ׳סעיף הנכד׳ בחוק השבות המתיר למי שאביו ואימו אינם יהודים לעלות לארץ".

"בביקוריי בחודש האחרון בקהילות היהודיות הפורחות ברוסיה ובאוקראינה נחשפתי לביקורת החריפה הקיימת בקרב קהילות אלה על העלאתם של רבים שאינם יהודים לארץ. מי שמעלה המוני גויים לארץ דרך הסעיף הזה משיקולים זרים, נוהג בחוסר הגינות בראש ובראשונה כלפי אותם עולים ומעמיד אותם בכל שלב בחייהם בפני מציאות חיים בלתי אפשרית עבורם במדינה יהודית. תיקון חוק השבות הוא בראש ובראשונה אינטרס של העולים", ציין הרב יוסף.

לדבריו, "ברי כי לצד הביקורת, חובה עלינו כיהודים לקבל כל תושב בארץ הזו, להעריך את תרומתו לנו כחברה, תורתנו מלמדת אותנו לכבד כל אדם באשר הוא אדם כי בצלם אלוקים נברא. מצער מאוד, כי יש מי שחשים עצמם נפגעים מאופן הצגת הדברים תוך סילוף בוטה, על ידי גורמים פוליטיים אינטרסנטיים המסיתים כבר חודשים ארוכים כנגד מסורת היהדות וההלכה, וחשוב להעמיד דברים על דיוקם והאמת תורה דרכה".

הרב יוסף: יש שני סוגי עלייה