אוהדי מכבי ת"א. הנגיף התפשט מהם
אוהדי מכבי ת"א. הנגיף התפשט מהםצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

חוששים לשלום האוהדים. פחות משבוע מאז באה אל סיומה העונה הסדירה של עונת 2019/20 בליגת העל בכדורגל ולאחר דיון ארוך ומעמיק בדירקטוריון מנהלת הליגות לכדורגל, בהשתתפות נציגי המשטרה, משרד הבריאות וההתאחדות לכדורגל, החליט דירקטוריון המנהלת על דחיית פתיחת הפליאוף העליון בשבוע.

ההחלטה הגיעה על רקע ההגבלות של משרד הבריאות בשל התפרצות והתפשטות נגיף הקורונה, כשזה כבר פגע בשלום אוהדים רבים כשאחד מהנשאים בנגיף נכח במשחק הדרבי התל אביבי ביום שני שעבר במסגרת ליגת העל.

בתחילה עלה רעיון לקיים את המשחקים ללא קהל, אך סירובן של הקבוצות הגדולות הביא להחלטה לדחות בשבוע וכך לאפשר להן להיערך כראוי למשחקים עם כמות מוגבלת של קהל, עד 5,000 כפי שהורו במשרד הבריאות. בשל כך הוחלט לדחות את פתיחת הפלייאוף העליון של ליגת העל בכדורגל בלבד, בעוד הפלייאוף התחתון ומשחקי הליגה הלאומית אשר לא צפויים להביא גם כך קהל רב מדי, יתקיימו כסדרן.

בהתאם לכך הוחלט כי משחק הגביע שנדחה מאמש בשל נגיף הקורונה, במסגרת רבע הגמר בין מכבי חיפה להפועל באר שבע, יתקיים ביום שני.

במנהלת הליגות אמרו כי "בבסיס ההחלטה עמד הרצון לאפשר לקבוצות הפלייאוף העליון להיערך ליישום הנחיית משרד הבריאות להגבלת כמות הצופים".

לדברי מנהלת הליגות, שם עוד לא ויתרו על אפשרות להכניס יותר מהכמות המוגבלת של אוהדים למשחקי הפלייאוף העליון בעוד שבוע וחצי, כשאמרו כי "המנהלת עומדת בקשר רציף עם משרד הבריאות והמשטרה על מנת לנסות ולאפשר כניסה של יותר מ-5,000 אוהדים באצטדיונים הגדולים בהתאם לתכניות שתגיש המנהלת למשרד".