אילוסטרציה
אילוסטרציהiStock

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד קרא לראש הממשלה נתניהו להכריז על חבילת סיוע מקיפה, מתן הלוואות בלון מטעם המדינה לעסקים שנקלעו למצוקה ופתרון גורף לתשלום דמי מחלה מהיום הראשון לכל העובדים שנמצאים בבידוד.

בר דוד כינס דיון חירום בסוגיית ההתמודדות של המשק הישראלי עם ההשלכות הכלכליות של הקורונה והשפעתן על העובדים. בדיון השתתפו ראשי האיגודים המקצועיים, בהם: יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי וכן רמ"ט יו"ר ההסתדרות ומנכ"ל ההסתדרות, עו"ד אופיר אלקלעי.

בסיום הישיבה אמר בר דוד "ענפי התעופה והתיירות ספגו פגיעה אנושה, החלו פיטורי אלפי עובדים ותעשיות שלמות נמצאות פסע לפני משבר אך איש אינו עושה דבר כדי לתת למשק אוויר להמשך קיומו. אני מצפה מראש הממשלה להכריז על חבילת סיוע מקיפה לענפים שנקלעו למצוקה, כפי שעשתה ממשלת אנגליה".

יו"ר ההסתדרות ציין כי "קריסה כלכלית של ענפים שונים, עשויה להשפיע על החיים של כל אזרחי ישראל. זה עלול להביא לאבטלה ולמיתון והמדינה צריכה להעמיד הלוואות "בלון" שיאפשרו לחברות במצוקה לשרוד את המשבר הנוכחי".

בתוך כך, בר-דוד חיזק את ידי הציבור על החוסן והמשמעת שמגלים רבבות אזרחי ישראל אשר מצאו את עצמם בבידוד ממושך. "על המדינה לתת פתרון גורף ולהבטיח תשלום דמי מחלה, כבר מהיום הראשון, לכל עובד ועובדת שנאלצו להיעדר ממקום עבודתם בעקבות הנחיות של משרד הבריאות".

יו"ר ההסתדרות הדגיש בסיום דבריו כי "זו שעה קשה ושעה למעשים. הבריאות לפני הכול אך אסור להותיר את המשק הישראלי ליד שוקת שבורה. ככל שלא יינקטו צעדים משמעותיים ומידיים לטובת הצלת ענפים במצוקה והבטחת הוודאות הכלכלית של מקומות העבודה, לא אהסס להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק".