עורך הדין אילן בומבך
עורך הדין אילן בומבךצילום: פלאש 90

החוק שיוזמות סיעות האופוזיציה בניסיון למנוע מראש הממשלה נתניהו לקבל את האפשרות להרכיב ממשלה, ממשיך לעורר סערה - לא רק בין הפוליטיקאים - אלא גם במערכת המשפטית.

עורך הדין אילן בומבך חושב שיוזמת חקיקה כזו היא פגיעה אנושה ברצון העם. "אני חושב שהציבור אמר את דברו באופן מאוד ברור ונחרץ. בנוסף, יש כאן חקיקה בעייתית משום שמדובר בחוק פרסונלי. ברגע שיש חקיקה שמכוונת נגד אדם מסויים היא פסולה ופגומה ובג"ץ יכול להתערב בה".

"אנחנו נמצאים במצב של ממשלת מעבר בה יש קושי גדול לחוקק חוק כזה, אך גם אם תהיה כנסת וממשלה - מדובר בשינוי של חוק יסוד. חוקי יסוד לא משנים חדשות. הרי זה לא סתם שהחליטו המחוקקים בעבר לחוקק את הסעיף הזה של חוק היסוד. יש כאן היגיון רב שטמון בעובדה שאף פעם אי אפשר לתת כוח כל כך גדול לפקיד ציבור ככל שיהיה - ובהקשר הזה - היועץ המשפטי לממשלה", מוסיף בומבך.

לדבריו, "ברגע שהיועץ המשפטי לממשלה בהבל פיו מחליט להגיש כתב אישום נגד אדם, יש לכך משמעות אדירה, במיוחד כשמדובר בראש ממשלה והנזק יהיה בלתי הפיך. מה יקרה אם ראש הממשלה יזוכה? איך אפשר להחזיר את אמון הציבור בו שייפגם בצורה אנושה? מה שמנסים לעשות מתנגדי נתניהו, הוא קשה מאוד מבחינה משפטית וגם מבחינה פוליטית זה רעיון רע כי הציבור עלול לבוא חשבון עם מי שפועל בצורה הזו".

"צריך לדעת שהציבור בחר במפלגה ובאדם מסוים - ולהתערב במצב הנוכחי - זו חקיקה שהיא פסולה. אני לא חושב שאפילו בג"ץ יישאר שווה נפש למצב כזה", מסכם בומבך.