ברקוביץ בטיסה לישראל
ברקוביץ בטיסה לישראלצילום: פייסבוק

יו"ר תנועת "התעוררות" בירושלים, חבר מועצת העיר ירושלים עופר ברקוביץ, נמצא בבידוד ביתי לאחר שהשתתף בוועידת אייפאק בוושינגטון שבה נכחו שני נשאי קורונה.

ברקוביץ נסע מנתב"ג לביתו על פי הנחיות משרד הבריאות ומיד החל את תקופת הבידוד שתימשך 14 ימים.

''החברה שלנו והכלכלה שלנו עומדות בפני אתגר לא פשוט", אמר. ''פעולות משרד הבריאות חריפות אך אחראיות. תוכניות המגירה להתמודדות עם מגיפות הוכנו זה מכבר. הפעולות יאפשרו שליטה טובה יותר וניהול מבוקר של התפשטות הנגיף, וטיפול טוב יותר לחולים שיחלו, ויכולת התמודדות מערכתית''.

ברקוביץ הדגיש: ''אני מעדיף את הגישה שלנו על הגישה האמריקאית שננקטה עד כה, גישה פרואקטיבית שמייצרת תהליך היערכות והתמודדות טובים יותר''.

לדבריו, ישראל והעולם עומדים בפני משבר כלכלי דרמטי, ''תעשיות שלמות ייפגעו באופן ישיר ועקיף מהמשבר. עצמאיים רבים נפגעים ובוודאי עסקים קטנים. על המדינה לקחת אחריות תקציבית על המשבר, גם במחיר של צמצום שירותים אחרים שהיא מקיימת בדרך כלל''.

הוא קרא למדינה לצמצם את הקשיים ופירט: ''לקיחת אחריות יכולה לבוא לידי ביטוי בתשלום למעסיקים על חלק מימי העבודה שיחסירו עובדים בבידוד, במתן ייעוץ בצמצום הוצאות בתקופת משבר, בהלוואות גישור, בתוכניות סיוע ממוקדות לכל ענף וענף.

''לא ייתכן שרק הסקטור הפרטי ייפגע מהמשבר, על משרד האוצר וממשלת ישראל לפעול לסייע לעצמאים ולבעלי העסקים הגדולים והקטנים''.

לציבור עצמו קרא ברקוביץ ''ללכת ולחזק את העסקים. לזנוח את אמזון והקניות ברשת, ולחזק את הכלכלה המקומית. זהו לא משבר רגיל. הוא עלול למוטט גופים קטנים וגדולים. תכנון המהלכים הבאים של ההתגוננות וההיערכות חייב לקחת בחשבון משבר ממושך, של מספר חודשים, וגם את ההיבטים הכלכליים בהחלטות שיתקבלו. בהחלט משימה לא פשוטה".

ברקוביץ': לייצג את ירושלים במפגן הכוח של יהדות ארה"ב