משה בוגי יעלון
משה בוגי יעלוןצילום: Miriam Alster/Flash90

פרשן גלי צה"ל יעקב ברדוגו מבקר בחריפות את מפלגת כחול לבן ומנהיגיה בשל כוונתם להקים ממשלת מיעוט עם הרשימה הערבית המשותפת.

''יאסר ערפאת מחייך מלמעלה, גאה בעבודה של יועצו משכבר הימים. אחמד טיבי הפך לאיש שבו תלויה הממשלה הבאה בישראל. תעזו לומר על זה מילה רעה, ואתם נחשבים לגזענים" כתב ברדוגו במאמר בעיתון ''ישראל היום''.

לדבריו, בניגוד לכל התחייבות שהשמיעו בעבר, אנשי כחול לבן מוכנים להקים ממשלה בתמיכה של הרשימה המשותפת ולשלב בהנהגת המדינה את מי שפועלים לביטול אופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.

ברדוגו מזכיר כי בכחול לבן הבטיחו לפני הבחירות ''שלא ייגעו ברשימה המשותפת אפילו במקל. זו לא נחשבה לגזענות. אבל להזכיר את זה אחרי הבחירות זו גזענות.

"מפחיד לראות שעכשיו לפיד וגנץ עושים דה־לגיטימציה למושגי היסוד של הציונות, רק כדי לקבל ליטוף תקשורתי ולהכשיר את שיתוף הפעולה עם שוללי הציונות המושבעים - בשם השנאה המטורפת לנתניהו. וכן, השנאה לנתניהו העבירה אותם על דעתם. הם איבדו לחלוטין את המצפן".

ברדוגו תקף: ''גנץ מוכר את חזון המדינה היהודית לאלה שרוצים בהפיכתה למדינת כל אזרחיה. מה צריכים לחשוב אלפי חיילי צה"ל. התגובה העממית לא נעימה, אבל היא אותנטית. אנשים מבינים עד כמה התקדים מסוכן: לראשונה מדינת ישראל מאותתת שהיא מוכנה להתגמש על אופייה הלאומי. זה המסר שעובר כאן. לא "שיתוף האזרחים הערבים" ולא "מחויבות לדו־קיום". אף אחד לא קונה את מתק השפתיים הזה''.

הוא מזהיר כי החלת הריבונות לא תהיה על סדר יומה של ממשלת השמאל שעתידה לקום בקרוב, ''השנאה לביבי הביאה את בוגי־הנדל־האוזר לזרוק הצידה את כל עקרונותיהם, וכתוצאה מכך מעמדה של שלישיית תל"ם בימין הישראלי - בלתי ניתן לשיקום. הם הלכה למעשה תלויים באיימן עודה לעתידם האישי בפוליטיקה.

''בגוש מסתכלים גם על זה, ורושמים. אגב, האוזר והנדל - השנאה העבירה את בוגי על דעתו. אתם עוד יכולים לבחור להיות בצד הנכון של ההיסטוריה", כך ברדוגו.