שיעור הרמב"ם היומי בשדרות
שיעור הרמב"ם היומי בשדרותצילום: דוברות

המרכז התורני חברתי באלעד הצטרף השבוע לעשרות קהילות נוספות הלומדות במסגרת הרמב"ם היומי, והפך לקהילה ה-50 במיזם.

היעד הסופי לשנה הנוכחית הינו 100 קהילות לפחות, שילמדו במסגרת הרמב"ם היומי ויזכו להקיף את כל התורה תוך שלוש שנים.

לאור ביקוש שעלה מהשטח לייסד שיעורים מסודרים בלימוד הרמב"ם היומי, נפתח מסלול לימוד מיוחד לקהילות. המסלול כולל ספרי לימוד המקיפים את פסקותיו של הרמב"ם, וכל קהילה יוצרת לה את אופי הלימוד המתאים לה ולחבריה.

ישנן קהילות המתמידות בלימוד הפרק היומי מידי יום, בסמוך לזמני התפילות או כשיעור קבוע, וישנן קהילות בהן חברי הקהילה לומדים באופן עצמאי את הפרק היומי ועוברים על הלימוד יחדיו בשיעור שבועי רחב ומקיף. קהילות מסוימות אף הנהיגו עריכת 'סיום' לאחר סיום הלימוד באחד מספרי הרמב"ם, אליו מוזמנים חברי הקהילה כולם.

אחד היתרונות ללימוד הרמב"ם היומי הינו שניתן לסיים לעבור על כלל החיבור "הי"ד החזקה" תוך שלוש שנים בלבד, זאת על ידי לימוד של פרק 1 ביום. הרמב"ם כתב את ההלכות בעברית ובלשון ברורה, אך עם זאת ספרי הרמב"ם היומי כוללים גם את פירושו הבהיר של הרב שטיינזלץ, ומועברים לקהילות בהתאם לקצב התקדמות הלומדים. הלימוד עצמו לא אורך זמן רב, כעשרים דק' ביום, דבר המאפשר ללומדים רבים יותר להתמיד בלימוד.

בין הקהילות שהצטרפו עד כה ניתן למצוא קהילות מהצפון ומהדרום, מגוש דן ומיו"ש. הקהילה הצפונית ביותר שלומדת את הרמב"ם היומי היא קהילת כולל חזון עובדיה בקרית שמונה, ואילו הדרומית ביותר נמצאת דימונה.

בנוסף, ישנן ערים בהם מספר קהילות בחרו להצטרף ללימוד. בקרית מלאכי 2 קהילות החלו בלימוד הרמב"ם היומי, בבאר שבע וברחובות שלוש קהילות ועוד. הקהילה עם מספר הלומדים הרב ביותר נמצאת בגבעת אבני, ועומדת על 20 לומדים.

הרב דוד חדד, רב קהילת שבטי ישראל בבאר שבע, תיאר את הלימוד "אנחנו מתחילים בחמש וחצי בבוקר, לפני התפילה, כל יום לומדים את הפרק היומי. זו הפעם הראשונה שלי ושל חברי הקהילה שלומדים הרמב"ם היומי, וב"ה יש סיפוק מאוד גדול, גם אנשים רגילים יכולים להרגיש תלמידי חכמים קטנים".

לדבריו, בתחילה נרתעו חברי הקהילה מהרעיון ללמוד את ספרי הרמב"ם, אולם "אנחנו מצליחים ללמוד עוד פרק ועוד פרק. סיימנו כבר את ספר נזיקים. הסוד הוא לא לדחות לימוד למחר, ולהמשיך ללמוד גם אם לא מבינים הכל. אני בטוח שעד הספר הבא כמות הלומדים בשיעור תכפיל את עצמה. ממליץ בחום לכל רב ורב קהילה לייסד אצלו שיעור הרמב"ם היומי".