עודד רביבי
עודד רביביצילום: ערוץ 7

השלטון המקומי שב ומתריע בימים האחרונים על הקשיים איתם ייאלץ להתמודד אם לא תוקם ממשלה בקרוב.

ראש מועצת אפרת עודד רביבי, המשמש מנטור לראשי ערים מטעם השלטון המקומי, מודאג מאוד מהמצב.

"ערב ששת הימים הוקמה ממשלת אחדות, כך גם במלחמת ההתשה ובשנת 2001 על רקע האינתיפדה השנייה, רק אם נאחד כוחות, נתנהל יחד ונפנים שאנחנו רגע לפני קריסה נצליח להציל את המצב, האחריות מוטלת על כתפי השניים וראוי שיעשו את הצעד בהקדם למען כולנו", אמר רביבי לערוץ 7.

''אם לא תוקם ממשלת חירום לאומית שתנהל תקציב על רקע משבר הקורונה השלטון המקומי בישראל יקרוס", הוא מזהיר.

לדבריו, הפוליטיקאים בישראל צריכים לשנות את התנהלותם ולהבין שהאזרחים יפסיקו להבין אותם בשלב כלשהו. "הבנו שזה מחרים את זה, שבני לא אוהב את ביבי וביבי לא את בני, הגיע הזמן להפנים שהאירועים מחייבים אותנו לעצור את הריבים והחרמות, להפסיק להתבכיין ולהתקרבן ולהתחיל להתארגן".

"קרה לנו משהו בשנה האחרונה. בשלוש מערכות הבחירות ראינו שמפלגה אחת מנסה להכתיב לאחרת מי יהיה מספר אחד ואילו חוקים יעברו. יש אפס נכונות להתגמשות פוליטית, מה שבעבר החזיק והקים קואליציות שהפך למוקצה מחמת מיאוס. במצב הזה אנחנו נמשיך להסתובב גם עשר פעמים, עד שתהיה מפלגה עם רוב של 61 מנדטים והיא תוכל להרכיב ממשלה אחרת. לכן האתגר מטורף. על האנשים שנבחרו לכנסת להבין שמחובתם להתפשר, להתגמש ועם זה להקים ממשלה", מוסיף רביבי.

ההשלכות של המשך החרמות הפוליטיים, עלולות לדעתו, להיות קשות. "בשלטון המקומי נאבקנו כדי שהכנסת תאשר העברת תקציבים להשלמת בניית כיתות לימוד וגני ילדים שאמורים להיפתח בראשון לספטמבר. כעת אנחנו כבר לא בבעיית תקציב אלא במחסור בפועלים מסין, בהגבלת כניסת פועלים מבית לחם והסביבה וספק גדול האם בראשון בספטמבר נוכל לפתוח מאות כיתות לימוד ועשרות גנים".

"התושבים במוקדם או במאוחר יבינו את המשמעות של היעדר ממשלה, היעדר גוף שמקבל החלטות, היעדר תקציב שאפשר איתו לממן ולממש את תוכניות הממשלה ואחרי תקופה כל כך ארוכה היינו רוצים לראות החלטות מתקבלות, קואליציה נרקמת ומישהו שמסוגל להתחיל להתמודד עם האתגרים העצומים שהמדינה עומדת בפניהם", מסכם רביבי.