אל על
אל עלצילום: ISTOCK

איגוד הטייסים בישראל המאגד טייסים מכל חברות התעופה המסחריות בישראל, כינס דיון חירום נוכח המשבר העמוק שפוקד את ענף התעופה בשל התפשטות נגיף הקורונה.

יו"ר האיגוד, הקברניט מידן בר, אמר בערוץ 7 כי דווקא בעת משבר יש לתמוך בחברות התעופה הישראליות ולשמר את התעופה הישראלית.

"מדובר במשבר גלובלי. זה נכון שענפי התיירות והתעופה נפגעים ממנו באופן מיידי וחריג, אבל מדובר במשבר שיגרור אליו את השווקים. על אף היותו משבר גלובלי, צריך לזכור שישראל היא לא באמת שחקן בינלאומי ככל השחקנים", אמר בר.

''אנחנו רואים כבר היום הרבה פחות מטוסים מהרגיל – ואלו שכבר רואים הם מטוסים ישראלים. הגשר היחיד שיש למדינת ישראל הוא אווירי וכיום מי שמקיים את רוב הקשר הזה הוא חברות ישראליות, כי מרבית החברות האחרות פשוט החליטו לא לטוס לכאן".

לדברי בר מדובר באירוע אסטרטגי למדינת ישראל. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לוותר או לפגוע פגיעה אנושה בתעופה הישראלית".

"התכנסנו אתמול בערב לישיבת חירום. איגוד הטייסים הוא שחקן מפתח במשברים כאלה, כי תפקידו הוא לדאוג לטייסים שמובילים היום את ענף התעופה שמפרנס אלפי משפחות בישראל ולהבטיח שהתעופה כאן נפגעת כמה שפחות ולפחות זמן.

''אני יכול לומר שכבר ביום שישי פוטרו עשרות טייסים ואלו מספרים מאוד גדולים. כל ההכשרות מוקפאות, לא מתבצעת קליטה ועל כן המשבר פוגע גם ברמה הטקטית ובטיסות היומיומיות וגם ברמה האסטרטגית ועלול להפריע לנו לצמוח מחדש כשהמשבר הזה יסתיים", מוסיף יו"ר איגוד הטייסים.

לדבריו, על המדינה לפעול כדי שהתעופה הישראלית תשרוד את המשבר הקשה. "אנחנו נצא מזה ואני מקווה שבמהרה וחשוב מאוד שנצא מהמשבר הזה מחוזקים. המשבר הנוכחי צריך לסמן לנו את דרכי ההתמודדות הנכונות למשבר הבא ויהיה אחד כזה. אנחנו צריכים לדעת, שעל תעופה כנכס אסטרטגי לא מוותרים, כי היא נכונה גם בשגרה ובוודאי בעת חירום כמו היום".