קידום אתרים
קידום אתריםiStock

קידום אתרים בגוגל מבלבל אתכם? גם אותנו:

ניסינו להבין לעומק איך בעצם עובד קידום אתרים בגוגל אבל יצאנו מעט מבולבלים. כל בעל עסק הרוצה להתבסס ולהתרחב או איש מקצוע הרוצה לקדם את עצמו, מגיע בנקודה כזו או אחרת לתחום השיווק.

לרוב מפגש בין עסק לנושא קידום אתרים בגוגל יהיה כבר בשלבי בניית העסק, כי כיום זוהי הדרך המרכזית והבלתי מעורערת לתקשורת עם העולם ועם לקוחות פוטנציאליים בפרט.

הנחת היסוד היא שהיסוד תמיד משתנה. גוגל משתנה ומשנה את התבניות שלו ואת דרכי הפעולה ולכן אי אפשר ללמוד קידום בגוגל בפעם אחת, אלא נידרש ללמוד קידום אתרים בגוגל כל יום מחדש. בכל זאת ניתן להבין איך הדברים פועלים במקרו ולעשות סדר בבלגן. הכתבה הבאה היא חובה לבעל עסק על מנת להבין את המושגים ולהכיר את אפשרויות קידום אתרים בגוגל.

מה זה קידום אתרים אורגני?

קידום אורגני בגוגל יהיה קידום יציב הנבנה לאורך זמן. בשונה מפרסום ממומן שכאשר המודעה יורדת העסק אינו קיים. המיקומים שהמודעות מגיעות אליהם על ידי קידום אורגני בגוגל נשמרים ועולים לדפים ראשוניים עם הזמן.

קידום אתרים אורגני צובר "נקודות" בגוגל תוך כדי הכנסת כתבות תוכן, קישורים פנימים וחיצוניים לאתרים חזקים ש"ירימו" את האתר. הכנסת תנועה מרובה לאתר, מה שגורם לגוגל "לקרוא" את בית העסק כמידע רצוי ומשמעותי לגולשים ובכך לקדם אותו אורגנית. אך לא בתור מודעת תשלום כי כך הוא מוגבל בזמן ותנאי תשלום לגוגל.

קידום אורגני מומלץ למי שבונה עסק שישאר לאורך זמן ויגדל יותר ויותר. מחיר קידום אתרים כזה יהיה לפי תקציב חודשי של הלקוח ובהתאם לתקציב יבחרו יחד המקדם ובעל העסק את הדרך הטובה ביותר למצותו. לדוגמה על ידי הכנסת והוצאת קישורים, על ידי אופטימיזציה ועיבוי כתבות תוכן ואולי גם וגם. אמנם קידום אורגני הינו ההשקעה בלי ספק הכי משתלמת לעסק אך כרוך בפונקציה של זמן (חבלי לידה של לפחות 9 חודשים ויותר) ולכן בגלל שלא רואים החזר השקעה מיידי, מומלץ להתחיל עם תקציב נוח ויציב ולעלות לאט לאט.

שמישהו יסביר לי מה זה קידום ממומן בגוגל

פרסום ממומן הינו פרסום תמורת תשלום עבור כל הקלקה. ניתן לקבוע תקציב חודשי מראש עבור פרסום מסוג זה. אך חשוב לדעת שמקדם אתרים שינהל לך קמפיין מול גוגל צריך להיות סופר מקצועי ובעל ניסיון בתחום. מיקוד לא מספיק מדויק של מילות מפתח יכול להביא לבזבוז עצום של כספים שכן לא כל לחיצה על המודעה שלך תהיה של מישהו שלגמרי מתעניין בה.

בתכלס מי מנצח במלחמה? קידום אתרים אורגני או קידום ממומן בגוגל?

לרוב ישנה סוג של "מלחמה" בין מחנה ה"ממומן" מול מחנה ה "אורגני". אך מקדם אתרים אברהם רגבסקי מסביר כי אין באמת מלחמה אלא הפריה. והדרך הטובה ביותר היא לשלב בין ממומן לאורגני.

אתר שעבר אופטימיזציה טובה לקידום אורגני, יכול לנצל כלים נפלאים שגוגל אדס מספק. למשל מנהל קמפיין מקצועי יכול להכניס קודים לאתר כדי להגדיר המרות (או במילים אחרות פעולות חיוביות שהגולש עושה באתר שלך). לאחר מכן לסנכרן את האתר עם 3 מערכות שהם Tag Manager ו - Google Analytics יחד עם Google Console ולחבר אותם לחשבון הממומן של Google Ads עם כל ההגדרות הרלוונטיות כדי לצור קמפיין חכם ביותר שייתן מקסימום תוצאות עבור כל שקל.

כמוכן ניתן להקים קמפיין ממומן דינמי שעובד מעולה במידה והאתר עשיר בתכנים וגם עבר אופטימיזציה לקידום אורגני. במידה וכל המערכות מחוברות כמו שצריך, יהיה ניתן להשיג תוצאות מדהימות ביותר בעלות מינימלית עבור המרה.

כמוכן ניתן ברוב המקרים להפעיל קמפיין Re-marketing שיאגור את הגולשים שביקרו באתר שלכם וישמור אותם קרובים לעסק (סוג של שימור לקוחות) על ידי פרסום באנרים ברשת שעוקבים אחרי הלקוחות שלכם. היתרון הגדול בפרסום רימרקטינג כולל עלות מינימלית להקלקה יחד עם קהל ממוקד ביותר. ולכן עם ניהול קמפיין נכון, גם כאן מקבלים תמורה שווה עבור ההשקעה. במיוחד עם משלבים קידום אורגני מקצועי.

מה לעשות ומה לא לעשות כשמתחילים קידום בגוגל?

  • לא לנסות לעשות פעולות קידום ללא ידע מספק. פעולות אלו יכולות לגרום לפעולה הפוכה הכולל נזק עצום לעסק.
  • לא להתפתות להבטחות לא הגיוניות כמו קידום אורגני בזמן לא סביר.
  • לא לבחור מקדם אתרים לפני שדיברתם איתו (ולא איש מכירות). חשוב לבחור מקדם אתרים ישר ואמין. תכונה זו חשובה בכל איש מקצוע, אך בתחום הקידום בעיקר.
  • לאחר שבחרת מקדם אתר לא להקשיב למקדמים אחרים המתקשרים לספר לך מה חסר ומה לא נעשה טוב. מקדמי אתרים נוטים להשיג לקוחות על ידי ערעור הביטחון שלך במקדם הקיים. לא מומלץ לעצור את הרצף ולעבור ממקדם למקדם כיוון שלכל מקדם אתרים יש אסטרטגיה שונה שבדרך כלל נבנית לאורך זמן.
  • מה כן לעשות?
    לבקש דוח חודשי מפורט עם כל העבודות שנעשו לקדם את האתר בתמורה לתשלום שלך.

כל בית עסק לפי צרכיו ושלב ההתפתחות שלו יחליט האם להשקיע יותר באורגני ופחות בממומן או להפך, אך אין ספק שהשילוב במקרה זה הוא המנצח.