חברי מפלגת ימינה
חברי מפלגת ימינהצילום: פלאש 90

סיעת ימינה בראשות שר הביטחון נפתלי בנט צירפה הערב (א׳) את חתימותיה למכתב הנאמנות שיזם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ובו התחייבות שלא להצטרף לממשלת המיעוט של ח״כ בני גנץ בשום שלב.

''אנחנו חברי הכנסת החתומים מטה לא נצטרף כעת או בהמשך לממשלת המיעוט המסוכנת בראשות בני גנץ ונפעל בכל כוחנו להביא להפלת ממשלה כזו ולהקמת ממשלה בראשותו של בנימין נתניהו שתשמור על ביטחון ישראל ועל צביונה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית", התחייבו נבחרי ''ימינה''.

הם הדגישו במכתבם: ''אנחנו גם מתנגדים בתוקף לחוק הפרסונלי שבא בניגוד לרוב עצום בעם שהצביע בעד ראש הממשלה נתניהו להקמת ממשלה. זאת חקיקה אנטי דמוקרטית שאין לה שום מקום בישראל או בשום מדינה דמוקרטית''.

גם שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמרו הערב כי לא יצטרפו לממשלת שמאל בהובלת כחול לבן, ''סיעת 'יהדות התורה' לא תצטרף לממשלה המסוכנת בראשות בני גנץ ותפעל בכל כוחה להביא להפלת ממשלה שכזו אם וכאשר תקום, ולהקמת ממשלה בראשותו של בנימין נתניהו שתשמור על צביונה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית.

''סיעת 'יהדות התורה' מתנגדת בתוקף לחוק הפרסונלי שבא בניגוד לרוב עצום בעם שהצביע בעד ראש הממשלה נתניהו להקמת ממשלה. זאת חקיקה אנטי דמוקרטית שאין לה שום מקום בישראל או בשום מדינה דמוקרטית", הוסיפו ליצמן ודרעי.