השר נפתלי בנט
השר נפתלי בנטצילום: ערוץ 7

שר הביטחון, נפתלי בנט, אישר היום (שני) את פרויקט "כביש הריבונות" - ציר תנועה שיחבר את הכפר הפלסטיני א-זעים, הסמוך למעלה אדומים, עם הכפרים הפלסטינים שבצידו השני של האיזור (ענתא, חיזמא וא-רם).

מדובר בכביש נפרד לפלסטינים באיזור E1, שמטרתו להפריד את הרצף התחבורתי בין האוכלוסייה הפלסטינית והישראלית באיזור, כך שתתאפשר תנועת כלי רכב פלסטינים מבלי שיעברו בתוך גוש מעלה אדומים, ליד ישובים יהודים.

במישור המדיני, הכביש יחבר את ירושלים ומעלה אדומים ויאפשר בנייה בהתיישבות היהודית באיזור E1. במישור התחבורתי, הכביש יקל על עומסי התנועה בציר וישפר משמעותית את איכות החיים של תושבי מעלה אדומים והסביבה.

הפרויקט, עליו עובדים במערכת הביטחון במשך כעשור וטרם אושר עד היום, יחל כעת הליכי תכנון בשיתוף עם משרד התחבורה, שיהיה אחראי על ביצועו.

לדברי שר הביטחון, נפתלי בנט, "אנחנו נותנים היום אור ירוק לכביש הריבונות ויוצאים לדרך במהלך שיחבר את ירושלים עם מעלה אדומים. הפרויקט ישפר את איכות החיים של התושבים באיזור, ימנע חיכוך מיותר עם אוכלוסייה פלסטינית והכי חשוב - יאפשר את המשך הבנייה בהתיישבות. החלת ריבונות - במעשים, לא במילים. אנו נמשיך בכך".