בית ספר
בית ספרצילום: ISTOCK

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב פרסם איגרת לאנשי חינוך ומנהלי בתי הספר, שבה סיפר כי המשרד נערך לשיבושים בשגרת החינוך בשל התפשטות הקורונה בישראל.

"בהיותנו אנשים מעשיים, הנחת העבודה שלנו היא שהמצב יוחמר והמערכה תחריף - לרבות שיבוש משמעותי יותר של שגרת הלימודים, וגם לכך אנו מכינים את עצמנו", כתב אבואב למנהלים.

"כולי תקווה שלא נגיע לשם, אבל אם נגיע, נבין כולנו את גודל השעה ונדע להקטין את הנזק למהלך הלמידה עד למינימום האפשרי. אנו, במטה משרד החינוך, מכינים את המערכת להתמודדות עם כל התרחישים האפשריים ומקווים לטוב. תתפתח המערכה כפי שתתפתח, אני סומך עליכם ובוטח בכם שבעזרת המקצועיות, האחריות והמסירות שלכם, נדע לעמוד באתגר על הצד הטוב ביותר שניתן".

בפתח האגרת כתב אבואב כי "יש מעט שעות בחיי אומה, בהן נעשית שליחותנו החינוכית משנית למשימה לאומית העולה עליה בחשיבותה. השעה הזו היא השעה. מניעה או דחייה של התפרצות הנגיף היא המשימה הלאומית החשובה ביותר העומדת כרגע לפנינו, ולמען השגת המטרה הזו נרתמות כל המערכות, כולל מערכת החינוך".

"עלינו לזכור שבכל יום שעובר מבינה האנושות את הנגיף טוב יותר, ומתקדמת צעד נוסף במאבק בו עד להשתלטות עליו. על כן חשיבות כל יתר המשימות, כולל לימודים כסדרם, משנית למאמץ העיקרי של עיכוב ההדבקה ההמונית בישראל".

אבואב הוסיף: "נכון לעת הזאת, האתגר המרכזי עמו אנו במערכת החינוך מתמודדים, הוא שמירת שגרת הלימודים תוך הקטנת חשיפה אפשרית לנגיף במוסדות החינוך למינימום האפשרי ושמירת הקשר מול אנשי הצוותים החינוכיים והתלמידים וילדי הגן שהוכנסו לבידוד בית. אנו מנהלים מעקב רצוף אחר מי שמוכנס לבידוד בית ותופרים תוך כדי תנועה חליפות ייעודיות ללמידה מרחוק, שיצמצמו את הנזק שבהפסד הלימודים".