ד"ר איתמר עופר
ד"ר איתמר עופרצילום: צבר רפואה

עשרות חולי קורונה מאושפזים בימים אלו בבתי החולים ברחבי הארץ, אולם אם הנגיף ימשיך להתפשט יתקשו בתי החולים לטפל באלפי חולים.

ד"ר איתמר עופר, מנכ"ל ''צבר רפואה'', מעריך שבמקרה כזה משרד הבריאות ינחה להשגיח על החולים הקלים בבתיהם.

"לצבר רפואה יש מוקד רפואי עם צוות של אחיות ורופאים שיכול לתת מענה מסביב לשעון. כל חולה קל בקורונה יוריד את האפליקציה שלנו ואנחנו נותנים לכל חולה קל משימות של ניטור עצמי ובקשה לדיווח על מצב חום, דופק ופעילות פעמיים ביום", מתאר ד"ר עופר.

הנתונים מגיעים בזמן אמת לצוות הרפואי, ''אנחנו יכולים לראות התפתחות של המחלה ובכך למנוע מאותם חולי קורונה להגיע לבתי החולים או קופות החולים כדי לקבל טיפול. באמצעות הניטור והאשפוז הביתי, החולים יוכלו להישאר בביתם, להימנע מקרבה עם חולים אחרים ואף קשים יותר ולהישמר מזיהומים אפשריים של בתי החולים''.

נוסף על כך, בתי החולים יוכלו לעשות שימוש יעיל יותר במרחב שנוצר לצורך טיפול בחולים קשים ללא צפיפות. במידה ומצבו של החולה יחמיר, צוותי מד"א יפנו אותו לבית החולים על פי הנחיות משרד הבריאות.

ד"ר עופר מספר כי ''הטיפול שלנו כולל גם טיפול נפשי לחולי הקורונה שנמצאים בבידוד ביתי. לנו בצבר רפואה יש את היכולת להקל על החולים כמו גם על מערכת הבריאות והמשק כולו. האפשרות לחולה קל בקורונה לשהות בבידוד ביתי תוך תקשורת שוטפת באפליקציה עם צוות רפואי שעוקב אחר מצבו היא משמעותית עבור החולה ועבור המדינה''.

'צבר רפואה' הוקמה בשנת 2005 כדי ב"מגפת ההזדקנות" של האוכלוסייה בישראל, "האפשרות שלנו לתת מענה של בית חולים לאנשים מבוגרים בבית היא המענה המדויק והנכון. אשפוז של אדם מבוגר שלא לצורך יכול לדרדר את מצבו הבריאותי והנפשי. כאשר אתה נותן לאדם מבוגר טיפול בבית אתה שומר על בריאותו ותפקודו פי כמה טוב יותר מבית החולים וזו המשימה הגדולה.

''נכון לעכשיו אנחנו 'בצבר רפואה' רוצים לסייע ולהתגייס למצב בו תהיה גדילה משמעותית בכמות החולים נשאי נגיף הקורונה בישראל ולאפשר מערך אשפוז בית הגדול בישראל לחולי הקורונה הקלים", מוסיף ד"ר עופר.

צילום: צבר רפואה
צילום: צבר רפואה