איילת שקד
איילת שקדצילום: ערוץ 7

ח"כ איילת שקד (ימישנה) פרסמה בצהריים (שני) פוסט בפייסבוק, בו קראה לממשלה להקדיש מחשבה לטיפול בקורבנות הכלכליים של משבר הקורונה.

"לנגיף הקורונה יש קורבן נוסף שלא מדברים עליו מספיק. אני מדברת כמובן על הכלכלה הישראלית ובפרט על העסקים הקטנים", פתחה שקד.

השרה לשעבר ציינה כי הפגיעה חמורה במיוחד "בתקופה המיוחדת הזו של חג הפורים שאליה התכוננו בעלי העסקים לפעילות מוגברת".

"השבוע בכל מסעדה שהייתי שאלתי את הבעלים מה התפוסה בימים אלו? כולם אמרו ירדה בסביבות 30-50 אחוז. זה נורא. אלפי בעלי עסקים קטנים ניזוקים מההשקעה הרבה שהושקעה לשווא. אירועים נדחים, הזמנות רבות מבוטלות, מסעדות ריקות, קולנועים ריקים, מלונות ריקים - והכל נופל על הגב שלהם", ציינה שקד.

"למה זה צריך להיות אכפת לנו?", תהתה שקד והשיבה, "כי העצמאים ובעלי העסקים מחזיקים את הכלכלה הישראלית. הם מפרנסים מועסקים ועסקים אחרים ויוצרים מעגל של פעילות כלכלית לאומית. וביום שאחרי הסערה, כשנמצא חיסון לנגיף ונרצה לחזור לשגרת החיים הרגילה - מי יהיה שם כדי לקחת שוב את הסיכון?"

"חלק מרכזי במלחמה בנגיף צריך להיות במישור הכלכלי. אסור לנו להזניח את זה. אני קוראת לממשלה לא להתעלם מהסכנה המסתמנת למשק. דחייה בתשלומי המיסים ומתן אשראי לעסקים שנפגעו מהקורונה יאפשרו להם לעבור בשלום את תקופת המשבר הצפויה, ויתן למשק מרווח בטחון חיוני. ההיערכות מראש לטיפול יעיל בסוגיה לצד יצירת הקלות לבעלי העסקים זהו צו השעה", חתמה שקד.