מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי
מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקיצילום: חזקי ברוך

רשות השירות האזרחי-לאומי החליטה להחזיר לישראל את בנות השירות הלאומי המשרתות בתפוצות בעקבות משבר הקורונה.

במכתב לעמותות ולגופים המפעילים כתב מנכ"ל הרשות, ראובן פינסקי, "כלל הבנות המשרתות בתפוצות יחזרו לאלתר לחופשת פסח מוקדמת וללא תאריך חזרה שניתן להורות עליו כעת. הבנות הנמצאות בבידוד ישלימו את ימי הבידוד במידת הצורך (ועל פי ההנחיות של גורמי הבריאות המקומיים), וישובו ארצה כנ"ל. בנות השבות משירות ייסגרו בבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות המתעדכנות".

לדבריו, "ההנחיה איננה נוגעת לבנות התפוצות שבאוסטרליה ובסינגפור שאין חובה להשיבן לארץ בשלב זה, לאור מצב הסיכון הנמוך בארצות אלו מחד והסיכון שבשהייה בטיסות ארוכות מאוד ובשדות התעופה מאידך".

בנוגע להמשך שירותן של הבנות ציין פינסקי, "ככלל הרשות תפעל מיידית להקצות תקנים ייעודיים עבור הבנות השבות כך שלא ייפגע השירות שלהן לא בהקשר של הרציפות ולא בהקשר של תקופת השירות. הרשות תקצה לגופים המוכרים 'תקני רשות' על פי הצורך, לשם שיבוצן של הבנות באופן מיידי למרות התקופה המאוד בעייתית לשיבוץ".

"במידה וניתן יהיה לחזור לארצות השירות הרשות תבחן יחד עם העמותות את היכולת להטיסן חזרה ולהמשיך את השירות בארצות אלו. הגופים המוכרים יפעלו מיידית להשבת הבנות בטיסות ישירות ככל הניתן, תוך הקפדה שהבנות לא תעבורנה בארצות עם סיכון בטיסות המשך בדרך הביתה. על פי ההנחיות 14 ימי הבידוד ייחשבו כימי שירות וזאת, על פי הנוהל שיצא לפני מספר ימים בנושא זה. כמו כן, הרשות והגופים המוכרים, יפעלו למציאת תקני שירות להשלמת השירות הלאומי כאמור כך שלא תיווצר לבנות חו"ל בעיה של רציפות שירות וימי השלמה לאחר שנת השירות הזו", הדגיש פינסקי.

"ההחלטה להשיב את השליחות המדהימות שלנו קשה עלי מאוד, עשייתן בעלת ערך אדיר לעם היהודי שבתפוצות. בתקופה מורכבת זו, אני מבקש לחזק את ידיכן בעת הזו, לחזק את אחינו בני התפוצות שכולנו מתפללים לשלומם, ולאחל לכולנו בריאות, ועשיה גדולה למען עם ישראל ומדינת ישראל בארץ ובתפוצות", סיכם פינסקי.