האוזר והנדל
האוזר והנדלצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

העיתונאי אמנון לורד פרסם מאמר ב"ישראל היום" שבו שיבח את חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר, היחידים ממפלגת כחול לבן שמתנגדים להקמת ממשלה עם המפלגות הערביות.

''מאשימים אותם כי לא הביאו קול אחד למפלגה, אבל האמת היא שנוכחותם של האוזר, יעלון והנדל העניקה את צבעי ההסוואה הדרושים להונאת הציבור בהצגת רשימת השמאל כ'ליכוד ב'", כתב לורד.

לדבריו, ''הנדל והאוזר הם היחידים במפלגתם שלא רק עמדו בצו מצפונם האידיאולוגי, אלא בעיקר עמדו במילה של מנהיגי המפלגה. מי שמעורר תהייה בהתנהגותו זהו שותפם בוגי יעלון''.

לורד מזכיר את ההתחייבות של יאיר לפיד ערב הבחירות - ''לא עושים עסקים עם המשותפת, הודענו את זה אלף פעם", וגם את התשובה של משה יעלון כשנשאל האם יקים ממשלה בסיוע המפלגות הערביות - "די עם השקרים. אנחנו תחת מתקפה של שקרים... אתה חושב שאני, כרמטכ"ל לשעבר, עם עוד שני רמטכ"לים איתי בכחול לבן, שהרשימה המשותפת דורשת להעמיד אותנו לדין כפושעי מלחמה, אז אנחנו נשתף איתם פעולה?".

לורד מסביר כי ''המהלך לעבר ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת הוא הרבה יותר הרסני מסתם הפרת הבטחה בוטה; הוא גם הרבה יותר חבלני מהענקת לגיטימציה לגוף פוליטי אירדנטי הפועל מטעם אש"ף להרס מדינת ישראל. המהלך של השבוע האחרון שהוביל בני גנץ, בגיבויו של בוגי יעלון, הוא מהלך אנטי־ציוני.

''מול סופת האש בטוויטר נגדם, העמדה שהציבו צביקה ויועז היא לא פחות מגבורה. 'האחדות היא צורך קיומי', צייץ יועז הנדל. מה יותר מובן מאליו מזה? יש לנו ראש ממשלה שיחד עם שר הבריאות מנהיג למופת מול המגיפה. בנימין נתניהו, כדרכו, רואה את העיקר - לבלום את מגיפת הקורונה - מזהה את הסכנה במהירות, ואילו גנץ ויעלון מפלגים את העם בזמן חירום", כתב לורד.