לכבוד חג הפורים שחל היום (ג') זכתה חברת הכנסת ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד (ימינה) לניתוח אופי על-ידי אראל סג"ל וג'ודי שלום ניר מוזס.

"איילת היא אחת הפוליטיקאיות הכי מרשימות שהיו לנו בשנים האחרונות", אמרה ניר מוזס.

חברת הכנסת שקד טענה כי יש אפשרויות רבות להרכבת הממשלה אך ממשלת מיעוט בראשות כחול לבן ובתמיכת הרשימה המשותפת איננה אחת מהן. "לדעתי ההיתכנות להקמת ממשלה כזאת שואפת ל-0, אבל עצם זה שהם עובדים בשביל להקים ממשלה כזאת זה בעיני פשיטת רגל מוסרית אמיתית".

לדבריה, "אנשי הרשימה המשותפת, רובם, לא מאמינים שישראל צריכה להיות מדינה יהודית ודמוקרטית. ממש חותרים תחת עצם קיומה".

"אני לא חושבת שיהיה להם רוב להקים את ממשלת המיעוט המסוכנת שהם רוצים להקים", אמרה שקד. ג'ודי תהתה מדוע לא פעלו בעת שישבו בממשלה לשנות את החוק שמאפשר לחברי הרשימה המשותפת להתמודד אם מדובר אכן בממשלה מסוכנת.

שקד טענה כי "החוק אומר שרק מי שמאמין במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית יכול להיות בכנסת ישראל" והפנתה אצבע מאשימה: "זה התחיל מהשופט אהרון ברק שרידד את הסעיף הזה בחוק".

עוד הוסיפה ואמרה כי "אפשר למנות שופטים שישפטו לפי מה שכתוב ולא לפי פרשנות וזה מה שעשיתי. השופטים שאני מיניתי יצרו מחנה שמרני והיום יש 4 שופטים מול 5 שחשבו שצריך לפסול את היבא יזבק".

השרה לשעבר הביעה את דעתה על חברי הרשימה המשותפת ואמרה כי "יש הבדל בין ערביי ישראל לבין אלה שמייצגים אותם בכנסת", וסיפרה כי במהלך תקופתה כשרת המשפטים עבדה רבות עם ולטובת ערביי ישראל, "עשיתי בשבילם דברים שאף אחד לא עשה, אני הראשונה שהתחילה לבנות בית משפט בעיר ערבית, ראיתי שאין אף בית משפט בעיר ערבית, מיניתי שופטת קאדית ראשונה אישה בבית הדין השרעי.

"עשיתי הרבה דברים ביחד עם האוכלוסייה הערבית, אבל הנציגים שלהם בכנסת, חלקם תמוכים באופן פומבי במעשי טרור, חלקם באופן פומבי אומרים שמדינת ישראל לא צריכה להיות מדינה יהודית".

בהמשך התייחסה גם לאפשרות שתוקם ממשלת אחדות וטענה כי הדבר יתאפשר במידה והמפלגות הגדולות ובעיקר כחול לבן "תתעשת על עצמה ותבין ש'פארסת' ממשלת המיעוט קרסה להם". ומי לדעתה צריך להיות ראשון בראשות הממשלה? "בוודאי שנתניהו מכיוון יש לו 58 מנדטים מאחוריו".

"או שכחול לבן יתעשתו ויקימו ממשלת אחדות או שעמיר פרץ יתעשת ויקים ממשלת אחדות. אני לא מבינה למה מפלגת העבודה צריכה להיות האסקופה הנדרסת של כחול לבן?".

שקד טענה כי "גוש הימין יכול להקים ממשלת אחדות גם עם מפלגת העבודה, סך הכול הם יקבלו גם תפקידים בכירים וכמובן זכות וטו על כל חקיקה כמו ממשלת אחדות. אין שום סיבה לא לעשות את זה. אחד משניהם או עמיר פרץ או בני גנץ צריך באמת לתפוס את עצמו ולהבין שהציבור בחר בנתניהו כראש ממשלה, אלה תוצאות הבחירות ולכן אחד מהם צריך להוציא את המדינה מהפלונטר הזה".

"אני מאוד מקווה שהפוליטיקאים ייקחו אחריות באמת וימנעו מאיתנו מערכת בחירות רביעית , עמיר פרץ או בני גנץ, אחד משניהם צריך לתפוס את עצמו כי יש לנו מדינה לנהל".

לדבריה, כחול לבן או העבודה צריכים לעשות את הצעד לקראת ממשלת אחדות מכיוון שנתניהו "מוכן לשבת איתם - אין לו בעיה. הם פוסלים אותו לא הוא אותם".

שרת המשפטים לשעבר התייחסה בנוסף לאפשרות העריקים ממפלגות אחרות, היא התחמקה מלענות לג'ודי האם שוחחה עם הנדל והאוזר והבהירה כי "אני אמשיך להתחמק, אני לא מספרת בתקשורת על פגישות שאני עושה עם פוליטיקאים. אני לא עושה את העסקאות האלה מעל גלי הרדיו, הם הודיעו שהם בכחול לבן. זה לא סוד שאנחנו רצינו בעבר שהם יעברו אלינו כמובן שאני חושבת שזה המקום הטבעי שלהם אבל כרגע הם נמצאים בכחול לבן".

בנוסף לבחירות, יש נושא מרכזי נוסף שמעסיק את אזרחי מדינת ישראל והוא התפרצות נגיף הקורונה בארץ. חה"כ שקד התייחסה לסוגייה ולהתנהלות משרד הבריאות ואמרה כי "הגישה נכונה כי היא מונעת התפרצות, אבל צריך יחד עם זה להסביר לאנשים שהם יכולים להתנהל כרגיל. הייתי במסעדות אתמול ושלשום ושאלתי את בעלי המסעדה מה קורה אצלם והם אמרו לי 30% פחות. אין סיבה לא לצאת למסעדות או לאירועים כמובן לא של 5,000 איש אבל של עד 400, צריך להמשיך את החיים כרגיל.

''אנחנו צריכים להבין שחוץ מחברות התעופה וסוכני הנסיעות שנמצאים במצוקה קשה, גם עסקים קטנים במדינת ישראל על סף קריסה וזה סתם רק מפחד והיסטריה. אנשים צריכים להמשיך להתנהל כרגיל רק לשטוף ידיים טוב ולא להתנשק. אין סיבה לא לצאת ולבלות ולהמשיך להניע את כלכלת ישראל".

ולקראת סיום שיתפה באווירה ובטיב היחסים בכנסת בין חברי המפלגות, "צריך לדעת שהיחסים בסוף בינינו, בין חברי הכנסת, הם סך הכול יחסים טובים ואנחנו יודעים לצחוק אחד עם השני. למרות שהרבה פעמים בתקשורת אנחנו מתנגחים אחד עם השני, אז מערכת היחסים סך הכול בכללי היא מערכת יחסים טובה בין האנשים. יש גם סיפורים מצחיקים אבל כרגע אני לא זוכרת".