פורים
פוריםצילום: יהונתן ולצר/TPS

בתום הערכת מצב שהתקיימה הבוקר (שלישי) בעיריית ירושלים, יחד עם משטרת ישראל ומשרד הבריאות, הוחלט לבטל את חגיגות פורים המרכזיות שהיו צפויות להתקיים במרכז העיר.

החגיגות המבוטלות: מסיבת פורים בשוק מחנה יהודה שהייתה אמורה להתקיים הערב, אירועי פורים לכל המשפחה שהיו עתידים להתקיים מחר מכיכר ספרא דרך רחוב יפו עד שוק מחנה יהודה, ומסיבת הרחוב הענקית בניסים בכר ואגריפס (נחלאות) שעתידה הייתה להתקיים מחר.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זוהי החלטה קשה אך נדרשת. אני מבטיח לכולנו שברגע שיתאפשר, נחגוג עד דלא ידע.

''בהזדמנות זו אני מבקש מכל תושבי ירושלים להישמע להוראות משרד הבריאות, לשמור על בריאותנו ומשפחותינו. נעבור את משבר הקורונה יחד. אני מאחל לכולנו חג פורים שמח", הוסיף ליאון.

יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן, אמרה ״בשל המצב הרגיש, הנובע מהתפשטות נגיף הקורונה, אנו נוקטים באמצעי זהירות ונאלצים לבטל את מסיבת הרחוב שתוכננה הערב".

''כולנו חיכינו וציפינו למסיבות פורים שהיו מוסיפות הרבה אור וססגוניות לשוק הטוב בישראל, יחד עם זאת, בריאות האנשים לפני הכל וריכוז האנשים הגבוה שצפוי היה לגדוש את רחובות השוק במסיבת הרחוב, עלול היה לסכן את הנוכחים וחובתנו לשמור על כלל באי השוק.

''מקווה ומייחלת לכך שנגיע בקרוב ליום שאחרי הקורונה ונקיים אירועים רבים שיפצו את סוחרי השוק על אובדן ההכנסה הכבד ואת תושבי ירושלים, שמגיעים בהמוניהם למסיבות המדהימות בשוק״, הוסיפה.

צפו: קריאת מגילה במוקד מד"אדוברות מד"א