טייסים
טייסיםצילום: ISTOCK

הצמצום הדרמטי בהיקף הטיסות לישראל וממנה פוגע בפרנסתם של צוותי האוויר והקרקע, ומעל הכל - גורם לחברות התעופה הפסדי ענק שעלולים להביא אותן לקריסה כלכלית.

באיגוד הטייסים הישראלים מצביעים על השלכה נוספת של משבר הקורונה: ''מדיניות הבידוד יוצרת המון בעיות לחברות התעופה. למשל: שמירת רישיון הטיסה לטייס מחייבת אותו להמריא ולנחות לפחות שלוש פעמים בשלושה חודשים''.

בשל העובדה שאין טיסות, טייסים לא ''צוברים'' המראות והנחיתות. ''טייסים יתחילו בקרוב לאבד את הרישיון. גם אין טיסות כדי להוציא אותם לסימולטור לחידוש הרישיון. בעיה", הדגישו באיגוד הטייסים.

מוקדם יותר היום (שלישי) החליטה הנהלת רשות שדות התעופה על שורה של צעדים בנוסף לאלו שנתקבלו בראשית השבוע בעקבות התפרצות הקורונה בישראל.

טרמינל 1 בנתב"ג ימשיך לעבוד עבור הטיסות הפנים ארציות בלבד, הפעילות המבצעית של טרמינל 3 תתבצע מזרוע C ו-D בלבד.

כמו כן, כלל העובדים הזמניים יצאו לחופשה ללא תשלום, ובתיאום עם האוצר והוועדים עובדים יצאו לפרישה מוקדמת.

פנחס עידן, יו"ר ועד העובדים, אמר "כל מה שנשאר לנו זה לצעוק לבורא עולם שיעביר מעלינו את הגזרה. האנשים בממשלה רבים מי יהיה ראשון, מי יהיה שני, לא מעניין אותם כלום. זה בושה. כל עובדי התעופה והתיירות הולכים הביתה והם חוגגים. אנחנו משתדלים להוריד ולחסוך איפה שאפשר, מסכנים עובדים ארעיים, רגע לפני חג הפסח. הלב נקרע".

"אין לי מה להגיד", הוסיף עידן. "אין לי מילים. אני יותר מארבעים שנה ברשות, המון שנים יו"ר ועד. בחיים לא חווינו חוויה כזאת, לא במלחמת המפרץ ולא באינתיפאדה הראשונה והשנייה. לא היה כזה דבר. כל מה שמעניין את המנהיגים זה כיסאות כשכולם יושבים בבתים, זה אמיתי? אנחנו הולכים לקראת מתכונת של יום כיפור, ואנחנו נגיע בסוף למתכונת כמו ביום כיפור".