השר אופיר אקוניס
השר אופיר אקוניסצילום: חזקי ברוך

משרד העבודה והרווחה הודיע כי הוא מרחיב את ההנחיות למסגרות שבפיקוחו, בשל התפשטות נגיף הקורונה.

בהתאם להנחיות משרד הבריאות והמועצה לביטחון לאומי הורה המשרד לבתי אבות ובתי הדיור המוגן, להימנע לחלוטין מהכנסת אורחים בשעריהם. מפגשים עם מבקרים ובני משפחה צריכים להתקיים מחוץ לשערי המסגרת ובתנאי שהמבקר עצמו לא נמצא בבידוד ולא נחשף בעצמו לאנשים שנמצאים בבידוד.

כמו כן קובעות ההנחיות כי הנהלת בתי האבות צריכה לוודא שספקים ייכנסו רק לאחר שנבדק כי איש מהם או מבני משפחתם אינו חייב בבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות.

שר העבודה והרווחה, אופיר אקוניס התייחס להנחיות ואמר, "למען בריאותכם, בריאות בני המשפחה בכל הגילאים וכדי שישראל תתמודד באחריות ובנחישות בנגיף המתפשט - נא יישמו את ההוראות".

הנחיות משרד העבודה והרווחה מתייחסות גם לאפשרות שלמרות כל אמצעי הזהירות אחד הדיירים יהיה חייב בבידוד. במקרה כזה מונחים בתי האבות להקצות אזור למבודדים שבו יוכל לשהות הדייר ללא מגע עם הדיירים האחרים או עם אנשי הצוות. כמו כן הונחו צוותי המסגרות להקפיד הקפדה יתרה על כללי ההיגיינה שפרסם משרד הבריאות.

בנוסף לבתי האבות ובתי הדיור המוגן הונחו גם המסגרות החוץ ביתיות של המשרד, להכין מתחמי בידוד למקרה שדיירים ייאלצו לשהות בבידוד ואין להם עורף משפחתי. אם אין אפשרות לתחום אזור מבודד, על המסגרת לפנות למשרד ואז תישקל האפשרות להעביר את הדייר הזקוק לבידוד למסגרת קליטה ייעודית.

גם המסגרות החוץ ביתיות לאנשים עם מוגבלות אשר נמצאים בסיכון גבוה יותר להידבקות, הונחו לצמצם ככל הניתן ביקור של אנשים מבחוץ ולהקפיד הקפדה יתרה על הנחיות ההיגיינה של משרד הבריאות. כמו כן ההנחיה היא שלא לקיים שום אירועים במסגרות אלו.