האחוזה
האחוזהאחוזת נופים

צפון ישראל הוא אחד מאזורי הנופש המרכזיים של ישראלים מכל רחבי המדינה, כמו גם מוקד משיכה עבור לא מעט תיירים ממדינות זרות מדי שנה.

ישנן לא מעט סיבות לכך, ובראשן היופי, הנופים, הטבע והרוגע של צפון ישראל. אזורים כמו רמת הגולן והגליל העליון, אזור הכינרת, עמק יזרעאל ועוד – כל אלו מציעים מגוון רחב ביותר של אפשרויות לחופשה משפחתית מהנה, נעימה ובלתי נשכחת.

עבור משפחות וקבוצות דתיות ושומרות מסורת – כיצד מומלץ לתכנן חופשה בצפון הארץ אשר אכן תהיה מוצלחת ומהנה עבור כולם וכולן?

הסוד לחופשה כשרה מוצלחת מתחיל בבחירת מקום האירוח – צימרים בצפון

ישנם אלמנטים רבים ושונים לחופשה משפחתית מוצלחת בצפון, אך כנראה שהבחירה המשמעותית ביותר שניתן לעשות בעת תכנון החופשה על מנת להבטיח כי היא אכן תהיה כשרה ומוצלחת היא זו של מקום האירוח בו נשהה יחד עם כל המשפחה, החברים וכל מי שמצטרף לחופשה. בהקשר זה, ניתן ורצוי לבחור מבין רשימה ארוכה ומפורטת של צימרים בצפון, מהם ניתן למצוא בכל האזורים השונים של צפון הארץ, כמו גם כאלו המיועדים לקהלים שונים וספציפית עבור הקהל הדתי והמסורתי.

צימרים בצפון המיועדים (גם) עבור משפחות דתיות ושומרות מסורת יכיל, למשל, כלי אוכל כשרים ומטבח כשר, מספיק מיטות ומזרונים עבור כל הילדים של כל המשפחות הנופשות יחד (במקרה של חופשה משותפת למשפחה המורחבת או לכמה משפחות יחדיו), מספיק מרחב על מנת שלכולם תהיה את הפרטיות לה הם זקוקים ואפילו טלוויזיה ומערכת בידור אשר עומדת בכללי הצניעות הנדרשים או מכילה מנגנון הגבלה ופיקוח זה או אחר אשר יבטיח כי הילדים לא ייחשפו בטעות לתכנים בלתי ראויים.

בחירת הצימרים בצפון בהם נתארח יכולה להבטיח כי כל הצרכים והרצונות שלנו בכל הנוגע לשמירה על כשרות ועל אופי יהודי ומסורתי לחופשה שלנו ימולאו בצורה מספקת, וזה מה שיספק לנו את הקרקע המושלמת לחופשה משפחתית חלומית ומהנה באמת. ברגע שיהיה לנו מקום אירוח הולם ונעים להתעורר בו בבוקר ולחזור אליו מדי ערב במהלך החופשה, כל השאר כבר יהיה הרבה יותר נינוח ומהנה.

בטן גב או אתרים היסטוריים מרשימים – בחירת אזור לחופשה מוצלחת בצפון

על מנת שהחופשה שלנו בצפון תהיה מוצלחת גם מבחינת התוכן והערך המוסף שהיא תעניק לנו ולמשפחתנו, כדאי לבחור בתבונה את האזור הספציפי בצפון הארץ בו ננפוש. ספציפית, כדאי לחשוב מראש על האטרקציות השונות הזמינות באותו אזור ועל האופן בו נבחר להעביר את זמננו במהלך החופשה.

במידה ומעוניינים במה שנקרא – חופשת בטן – גב (חופשה בה אנו בעיקר נחים ונופשים להנאתנו, בלי יותר מדי פעילויות ואטרקציות מיוחדות), מספיק כאמור לבחור צימר טוב ומתאים, כפי שפורט לעיל, שכן את מרבית הזמן נבלה במקום האירוח בו נשהה במהלך החופשה. עם זאת, מומלץ לברר מראש כי ישנם מקומות טובים וכשרים לאכול בהם בסביבת מקום, מפני שלא בהכרח נרצה לבשל בעצמנו את כל הארוחות. בחופשה כיף לפעמים להתפנק ולצאת כולם לאכול בחוץ, ולא חסרות מסעדות כשרות טובות בצפון הארץ, אך כדאי לברר זאת מבעוד מועד. כמובן שבאזור הגליל המערבי, למשל, נמצאות ערים קרובות דוגמת נהרייה או עכו בהן לבטח נוכל למצוא שפע של מקומות כשרים ואיכותיים לאכול בהם. במידה ובוחרים במיקום מעט מבודד יותר, כדאי לברר אודות המסעדות המקומיות מבעוד מועד, לפני שסוגרים את הצימר.

במידה ומתכננים חופשה אשר כן מכילה כמה אטרקציות ופעילויות מהנות לכל המשפחה, כדאי כמובן לנצל את הטבע המרהיב של הצפון עם שפע מסלולי הטיול שהוא מציע, אך לשים לב גם לאתרים ההיסטוריים המרשימים כל כך שניתן למצוא בנקודות שונות בצפון הארץ. זו הזדמנות מצוינת ללמד את הילדים על מסורת ישראל וההיסטוריה העתיקה והמרשימה המאפיינת את כל אזורי הארץ, כולל הצפון, כמו גם להראות להם כמה אתרים אשר קדושים יותר אמנם עבור הנצרות, אך קשורים באופן הדוק להיסטוריה היהודית (אשר הולידה את הנצרות). באזור הכינרת ובית שאן נוכל למצוא אינספור אתרים היסטוריים מרתקים, הן של היישוב היהודי העתיק באזור והן של מקורותיה ההיסטוריים של הנצרות.

לסיכום, הקפדה על כמה פרטים חשובים בעת תכנון החופשה שלנו בצפון הארץ תבטיח לנו חופשה מהנה, מספקת, כשרה ובלתי נשכחת.

שתהיה חופשה מהנה!