עמיר פרץ ובני גנץ
עמיר פרץ ובני גנץצילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ ויו"ר העבודה ח"כ עמיר פרץ נפגשו הבוקר (רביעי) כחלק מהמגעים להרכבת ממשלת מיעוט בעזרת המפלגות הערביות.

בהודעת כחול לבן נאמר כי פרץ וגנץ סיכמו ''להמשיך בשותפות האסטרטגית ביניהם ולהמשיך במהלכים להקמת ממשלה תוך רתימת כל השותפים במערכת הפוליטית כדי למנוע מנתניהו והליכוד לגרור את מדינת ישראל לבחירות רביעיות. השניים סיכמו להמשיך ולפעול בתיאום מלא''.

ח''כ פרץ אמר כי למרות פרישת אורלי לוי אבקסיס מהשותפות עם העבודה-מרצ, ''אין בכוונתי לתת יד להקמת ממשלת ימין צרה בראשות נתניהו שנוגדת את תפיסת עולמי האידאולוגית.

''עוד לפני הבחירות הצגתי את הדרך היחידה להקים ממשלה ולהחליף את נתניהו ואת המדיניות של נתניהו ואנחנו מחויבים לדרך הזאת''.

לטענת פרץ, ''ישראל צריכה ממשלה חדשה ממשלה שתביא לשינוי המדיניות בראשותו של גנץ. גם ברגעים פחות טובים, צריך להמשיך להאמין ולפעול וזה בדיוק מה שאעשה''.

בהמשך היום ייפגשו בכנסת נציגי כחול לבן חברי הכנסת עפר שלח ואבי ניסנקורן עם נציגי הרשימה המשותפת חברי הכנסת מנסור עבאס, אחמד טיבי, איעדה תומא סלימאן ומטנס שחאדה.

בכחול לבן מבקשים להקים ממשלה בראשות בני גנץ שתישען על המפלגות הערביות. חבר הכנסת אסף זמיר מכחול לבן ניסה להסביר את המגעים: "נוצרו תוצאות לבחירות האלה שמחייבות אותנו לבחור דרך שבהכרח הולכת נגד דבר אחד שאמרנו לפני הבחירות".