אל על
אל עלצילום: ISTOCK

חברת התעופה אל על נערכת להוציא 80% מעובדי החברה לחופשה ללא תשלום, לאור הירידה הדרמטית בהיקף הפעילות כתוצאה ממשבר הקורונה בארץ ובעולם.

מדובר בכ-4,000 עובדים הצפויים לצאת לחופשה ללא תשלום. החלטה סופית בנושא צפויה להתקשר בשבוע הבא.

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שמעורב במשא ומתן בין אל על לעובדים, אמר כי ״זוהי שעה קשה לחברת אל על ולמשק הישראלי. ההסתדרות ועובדי החברה המסורים גילו אחריות ואנו קרובים מאוד לחתימת הסכם בין עובדי החברה להנהלה.

''עובדי החברה משלמים בכיסם אך מתוך אמונה כי חברת אל על היא הבית שלהם. אני קורא למשרד האוצר להציג במהרה את חבילת הסיוע לחברה מתוך הכרה בכך שחברת אל על היא נכס אסטרטגי למשק הישראלי״, הוסיף בר דוד.

הנהלת ''אל על'' צפויה להתכנס אחר הצהריים לישיבת מטה דחופה כדי לתכנן את לוח הטיסות לימים הקרובים, על רקע ביטול הקווים ליעדים רבים בעולם והחלטת משרד הבריאות לחייב בבידוד כל אדם שנכנס לישראל.

בתוך כך, החברה דיווחה לבורסה כי היא מתכננת ''להמשיך ולבצע שינויים והתאמות תפעוליות ומסחריות בפעילותה וברשת הנתיבים בהתאם לביקוש לטיסות ותוך התחשבות, בין היתר, בשמירה על קשר אווירי לישראל וממנה ביחס להובלת נוסעים ומטען, ובמתן פתרונות ללקוחות החברה במידת האפשר. הערכת החברה היא כי השינויים האמורים יכללו ביטול טיסות רבות ביחס ללוח הטיסות המתוכנן".