אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: קובי ריכטר/TPS

יו"ר ישראל ביתנו ח''כ אביגדור ליברמן תקף בצהריים (רביעי) את ראש הממשלה בנימין בנימין נתניהו והכריז כי עד יום ראשון יודיע על זהות המועמד שעליו ימליץ להרכיב את הממשלה.

בפתח ישיבת סיעתו במלון נווה אילן אמר ליברמן "אנחנו נמצאים במצב חירום. לצערי הסיפור של הקורונה פוגש אותנו בעת שקופת מדינת ישראל ריקה. היה מצופה מראש הממשלה לפעול לפיוס, לפעול לקירוב, לנסות ולאחות את כל הקרעים אחרי שלוש מערכות בחירות - אבל במקום זה ראש הממשלה עוסק בדה-לגיטימציה נגד כל אחד שלא מסכים איתו.

''הוא מפעיל מכונת הסתה ושקרים נגד כל אדם או מערכת שלא מקבל את דעתו", טען ליברמן והדגיש כי עמדתו באשר להקמת ממשלה בסיוע המפלגות הערביות לא השתנתה, ''אבל אנחנו לא חייבים לספק מודיעין וכדורי הרגעה לנתניהו".

"כל ההאשמות וכל הבוץ וכל הניסיון של דה-לגיטימציה של כל הגורמים אומרים דבר אחד - נתניהו לא רוצה ממשלת חירום או אחדות", הוסיף ליברמן. "הוא רוצה את פסקת ההתגברות ואת החוק הצרפתי. כל השאר זה מסך עשן, הסיפורים שלו זה סיפורי עלי ביבי".

פגישת כחול לבן-המשותפת
פגישת כחול לבן-המשותפתצילום: דוברות

מוקדם יותר היום נפגשו חברי הכנסת עופר שלח ואבי ניסנקורן (כחול לבן) עם חברי הכנסת מהרשימה המשותפת - מנסור עבאס, אחמד טיבי, איעדה תומא סלימאן ומטנס שחאדה.

הפגישה התקיימה כחלק מכוונתו של בני גנץ, יו"ר כחול לבן, להקים ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות.

''יצאנו מפגישה עם נציגי כחול לבן בה החלפנו עמדות בנוגע להמלצה לנשיא ובנושאים פרלמנטריים", סיפר אחמד טיבי. ''עכשיו נחזור למוסדות המפלגות לקבלת החלטות. שני הצדדים דוחים על הסף את מסע השיסוי וההסתה''.