קורונה. אילוסטרציה
קורונה. אילוסטרציהצילום: רויטרס

רבקה גלאט, רעייתו של תושב עינב שנדבק בנגיף הקורונה, פרסמה פוסט כאוב בו היא מגיבה לביקורת שהוטחה בה על התנהלותה.

"הי, זו אני", היא כותבת, "זו שסיפרו לכם בחדשות שהלכה לבקר את בעלה החולה קורונה בבידוד ואז הסתובבה בכל מקום אפשרי כדי להדביק אתכם. למרות מה שסיפרו לכם, לא הלכתי לבקר אותו מעולם.
הוא גם לא היה בבידוד כשנפגשנו. גם לא בילינו בסקי באיטליה, או חזרנו מחופשה מפנקת בתאילנד. בעלי חולה מספר 29 הוא נהג אמבולנס".

"במוצ"ש לקחתי את בעלי יואל לבי״ח כשהבנו שדלקת הריאות שלו מחמירה. שם הועלתה לראשונה המילה קורונה ומיידית - נלקח מאיתנו לבידוד ונאסר עלינו כל מפגש. אנשי אבטחה הגיעו לשלוח אותנו הביתה לבידוד אותי ואת שני ילדיי. שם נשארנו עד הטלפון שקיבלנו בערב שכולנו חולים. רק אז פגשתי את בעלי לראשונה מאז התבשרנו שהוא חולה. כשאנחנו כולנו תחת אותו הסטטוס בדיוק", מספרת גלאט.

לדבריה, "מאז פורסם המקרה, פירסמו את כל המקומות בהם ביקרתי ביום חמישי האחרון, אז כאמור לא ידעתי בכלל שמישהו מאיתנו חולה. זה לא הפריע לאנשים לקרוא לי בשמות גנאי ולהאשים אותי באישומים נוראיים. במהלך 48 השעות האחרונות אני סופגת טלפונים אנונימיים, איומים על חיי וטענות קשות מצד אנשים שאני לא מכירה. פה ממתקן הבידוד בבית החולים ובשארית כוחותיי אחרי התופת שאנחנו עוברים, אני מבקשת להעביר פה מסר אחד חד וברור לעם ישראל: לא הקורונה תהרוג אותנו, כי אם לשון הרע".

"תנו לי לספר לכם מי זה בעלי. בעלי נהג אמבולנס מזה 10 שנים. כל כולו נתינה ללא הבדלי גזע דת מין. מאז ומעולם פעל למען בריאות הציבור והנחיות משרד הבריאות הינם נר לרגלנו בבית. עכשיו תראו, אין לי ציפיה מהעיתונות שלא תעשה שימוש באיזה כותרת צהובה מפוצצת כזו שתזכה אותי במטר ברכות מטוקבקיסטים. באמת שלא. אבל כן יש לי ציפייה מכם. עם ישראל, שיפעיל דקה שיקול דעת. שינשום רגע בתוך כל הפניקה חסרת הפרופורציה הזו שנכנסנו אליה מבלי שנבחין בין רע לטוב. מבלי שנלמד זכות.

עם ישראל יקר ואהוב שלי, האם עולה בדעתכם כי אדם שאובחן חולה קורונה ידביק במכוון אנשים? עזבו אנשים, את דמו ובשרו, משפחתו הקרובה? מה קורה לנו? האם ירדנו מהפסים לגמרי? האם ההיסטריה הופכת אותנו כבר למטומטמים לגמרי?", תוהה גלאט.

היא מבהירה כי אין לה שום חרטה על התנהלותה. "אני רבקה והיום אני אומרת לכם בגאווה: אני אישתו של האיש שיתכן והוביל חולה קורונה ללא כל מיגון כי זה המחיר שהוא משלם מזה שנים, כדי להגן ולשמור על עם ישראל. היום, הוא ומשפחתו משלמים מחיר כפול בגלל השליחות שבחר. אנחנו עדיין שלמים על המחיר הזה, כי ביום שיואל בחר בשליחות הזו ידענו כי זו השליחות של כולנו. למען עם ישראל. והעיקר, והעיקר לא לפחד כלל והאמת והשלום אהבו".

מי התעקש על עצירת הטיסות מסין?לע"מ