בית ספר
בית ספרצילום: ISTOCK

עיריית מודיעין-מכבים-רעות הודיעה הלילה (בין רביעי לחמישי) כי מורה בבית הספר עירוני ה' נדבקה בנגיף הקורונה.

המורה, תושבת העיר, שוהה בבידוד מאז יום שבת האחרון ביחד עם בני משפחתה, שלא אובחנו כחולים.

במהלך הימים שבהם לימדה, היא שהתה במחיצת 94 תלמידים ו-80 מאנשי הצוות החינוכי, שלפי הנחיית משרד הבריאות ישהו בבידוד מלא עד ליום שישי בעוד שבועיים.

מהעירייה נמסר גם כי בתום התייעצות שקיים ראש העיר חיים ביבס עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות ובמינהל החינוך הוחלט שהחל מהבוקר ועד ליום ראשון הקרוב לא יתקיימו לימודים בבית הספר.

העירייה הוסיפה כי במהלך הלילה והבוקר ייצרו הרשויות קשר אישי עם כל אחד ואחת מ-94 התלמידים ו-80 אנשי הצוות, ויודיעו להם שעליהם לשהות בבידוד באופן מיידי.

"צוותי בית הספר שלא באו במגע עם המורה יכינו תוכנית לימודים בימים חמישי ושישי כדי לקלוט את תלמידי בית הספר שלא באו במגע עם המורה", נמסר מהעירייה. "זאת, בניסיון להשיב את שגרת הלימודים עד כמה שניתן עם צוות הוראה מצומצם, כבר ביום ראשון הקרוב".

אתמול התברר גם כי שני תלמידים בכיתות ד' ו-ו' משני בתי ספר יסודיים בכפר יונה אובחנו כחיוביים לנגיף. בשל כך, כ-200 תלמידים, מורים ואנשי צוות בשני בתי הספר שהיו במגע עם התלמידים שנדבקו ישהו בבידוד החל מהיום.

מוקדם יותר אתמול הודיע בית החולים איכילוב כי חלה הידרדרות במצבו של עובד רשות שדות התעופה שחלה בנגיף הקורונה ("חולה 71"). מבית החולים נמסר כי הגבר, בשנות ה-60 לחייו שטרם ידוע ממי נדבק, מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם. הגבר מצטרף לנהג הצליינים מיוון שאושפז במצב קשה במרכז הרפואי פוריה.

צפו: מבצע חיטוי המטוסים בנתב"גחדשות 13

מספר החולים בקורונה בישראל זינק אתמול ל-97 בני אדם. משרד הבריאות הודיע כי כל אדם שיש לו חום גוף גבוה ומפתח תסימינים נשימתיים (שיעול או נשימה כבדה) צריך להישאר בבית לתקופה של עד יומיים לאחר שיסתיימו התסימנים הנשימתיים.