אל על
אל עלצילום: ISTOCK

יו"ר ארגון הטייסים הישראלי, קברניט אל על מידן בר, שוחח עם ענת דוידוב וחגי גולן על השפעת הנגיף על שוק התעופה העולמי.

לדבריו, מדובר בתקופה מאתגרת מאוד, "זו אחת השעות הקשות של ענף התעופה אבל זה לא יום ללכת עם הראש למטה".

בהמשך התייחס לאחוזי הרווחיות של חברות התעופה בעולם, "זה לא סטארט אפ, ולא הייטק. מדובר בחברות מאוד מורכבות, והיום התעופה הישראלית מאוד מאותגרת, והיום אנחנו יודעים שהנחיות משרד הבריאות נעשו בכדי לפצות על מערכת בריאות שכנראה לא יכולה להתמודד, לא בשגרה או בחירום, עם מצבים כאלה.

"אותו הדבר קורה בתעופה - אנחנו מאותגרים בתעופה בישראל שנים, הרבה לפני הקורונה. אנחנו לא יכולים לטוס בכל זמן או מקום, ואנחנו קוצרים את הפירות הבאושים האלה, ומפצים על העדר מדיניות".

במהלך השיחה העלה גולן נקודה, וטען שאל על היא כבר לא המוביל הלאומי. זו חברה פרטית שהופרטה, וכשהם גובים מחירים גבוהים הם לא מתחלקים עם המדינה, אז למה יש לסייע להם בעת מצוקה?

בר האזין לדבריו ברוב קשב, ואמר: "עת מצוקה היא לא קושי כלכלי. תחשוב שענף מסחרי מסוים מאבד 60 אחוז מנתח השוק שלו ביומיים. אין לזה אח ורע בעולם. עכשיו תראו, אני מציע להסתכל על זה בצורה יותר פשוטה: דונלד טראמפ אמר שגם דלתא ויונטד הן חברות פרטיות, אבל הם יסייעו לה בחמצן. מי שמבין תעופה ולא ציניות יודע כמה זה חשוב. התעופה הישראלית לא סינית, היא נכס לישראל, ואנחנו עסוקים בלשרוד, אבל נעבור את זה".