עמיר פרץ בפתח ישיבת הסיעה
עמיר פרץ בפתח ישיבת הסיעהצילום: קובי ריכטר/TPS

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, התייחס בצהריים (חמישי) בפתח ישיבת הסיעה להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה.

"אני פונה לשר האוצר ולראש הממשלה וקורא להם להגדיל את תקציב החירום להתמודדות עם השלכות ההתפשטות של נגיף הקורונה", אמר פרץ.

לדבריו, "בנוסף לצעדים שהוכרזו אתמול, יש לקבוע כי חברות הנאלצות לפטר עובדים, יוכלו להמשיך ולהעסיקם במעמד של עובדים בחופשה שתשולם דרך הביטוח הלאומי כדמי אבטלה. עובדים השוהים בבידוד יוכלו לקבל חופשת מחלה".

פרץ הוסיף, "קיימתי אתמול פגישה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ. הפגישה היתה טובה ודנו באתגרים העומדים בפני מדינת ישראל, ובדרכים להקמת ממשלה חדשה".

"כפי שהודעתי לפני הבחירות, אני תומך בהקמת ממשלה צרה בראשות בני גנץ, בתמיכת הרשימה המשותפת", הדגיש פרץ. "המהלך נתקל בקשיים בתוך המפלגות, והודעתה של אורלי לוי אבקסיס מגדילה את הקשיים למימוש מהלך חשוב זה. חרף התחושות הקשות אני ממשיך לקיים קשר עם ח"כ לוי אבקסיס ומקווה להגיע לתאום הפעילות העתידית איתה".

"לא אתמוך בממשלת ימין צרה בראשות נתניהו. ישנם מספר שלבים משמעותיים שהראשון בהם הוא המלצה לנשיא המדינה ביום ראשון הקרוב, ואני ממליץ כי נודיע לנשיא על תמיכתנו בבני גנץ כמועמד לראשות הממשלה", הדגיש פרץ.

עוד אמר פרץ: "אני מבקש לפנות לכל הפעילים הפוליטיים מכל המפלגות, וקורא להם לשמור על איפוק ולא לחצות קווים אדומים. אני מגנה בכל תוקף איומים שהושמעו כנגד ח"כ אורלי לוי אבקסיס".

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, ציין בפתח דבריו, "הקורונה לא יכולה לתת חסינות לנתניהו. לא משפטית ולא פוליטית. בשלישי הקרוב יפתח המשפט של ראש הממשלה הנאשם. אין לו מנדט מוסרי להמשיך לכהן, וגם תחושת החירום של הקורונה לא תסתיר את הניסיון המתמשך של נתניהו לרמוס את מערכות שלטון החוק".

"משבר הקורונה דווקא חושף את המחדלים ארוכי השנים של נתניהו שהזניח את מערכת הבריאות.
אנחנו נחושים להקים ממשלה שבראשה יעמוד בני גנץ. זו הייתה ההבטחה המרכזית שלנו וזו המטרה שלנו עכשיו. אני מצפה מכל חברי הרשימה לעמוד במילתם. מי שלא יעמוד בזה צריך להחזיר את המנדט", ציין הורוביץ.