יאיר גולן
יאיר גולןPhoto by Miriam Alster/Flash90

סגן הרמטכ''ל לשעבר, ח"כ יאיר גולן (העבודה-מרצ), קורא הערב (חמישי) להקים ממשלת חירום בעקבות משבר הקורונה שתכלול גם חברי הכנסת מהמפלגות הערביות.

''לאור מצב החירום המקיף, אני מצטרף לקריאתו של רה״מ בדבר ממשלת אחדות לאומית, בתנאי שיקרא לצרף אליה גם את הרשימה המשותפת. המגפה אינה אירוע ביטחוני ואינה מבדילה בין יהודים וערבים", אמר גולן.

מוקדם יותר נענה יו"ר כחול לבן בני גנץ להזמנת נתניהו להיפגש על מנת לדון בהקמת ממשלה, אך התעקש שתהיה זו ממשלה שתכלול את כל סיעות הכנסת, כולל המשותפת.

אופיר סופר
אופיר סופרצילום: יצחק קלמן

ח''כ אופיר סופר (ימינה) תקף: ''‏כחול לבן ממשיכים לעסוק בפוליטיקה קטנה וצינית בתקופה שמחייבת אחריות לאומית. גנץ, יאיר, בוגי וגבי. ממשלת אחדות כוללת רק את המפלגות הציוניות, לא תומכי טרור נגד יהודים ולא מעריצי שאהידים''.

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה לגנץ: ''גלה מנהיגות ואחריות לאומית ותיכנס לממשלת חירום לאומית, ללא תומכי הטרור, כי זהו צו השעה. מנהיגות נבחנת בדיוק בשעות אלו, זו מלחמה אמיתית על שלומם ובריאותם של אזרחי ישראל. תהיה בצד הנכון של ההיסטוריה, בלי שטיקים ובלי משחקים. אומה שלמה מייחלת לממשלה יציבה שתהא נכונה לאתגרים שלפנינו״.

בנט: להקים ממשלת חירום בראשות נתניהו