אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעהצילום: ISTOCK

בית ההלוויות שמגר הפך בימים אלו למקום של חזית מאבק בקורונה, לאור החלטת משרד הבריאות והנהלים החדשים הקובעים הגבלה על מספר המשתתפים באירועים כולל הלוויות.

במסגרת ההחלטה הוחלט בהנהלת חברה קדישא ומועצת בתי העלמין בשיתוף עיריית ירושלים, על צעד חריג הכולל מכתב התחייבות עליו נדרשים בני המשפחות לחתום ובו הם מתחייבים למנוע השתתפות של בני משפחה שאמורים להיות בבידוד בלוויות וכן למנוע השתתפות של יותר מ-100 איש כולל עובדי הקבורה במסע הלוויה.

משפחה שלא תסכים לחתום על המכתב לא תוכל להשתמש בשירותי בית הלוויות.

מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל אמר כי "זו היא שעה קשה ולכן אנחנו נוקטים בצעדים קשים. אנחנו חייבים בכל הכוח להקפיד על הכללים. למרות הקושי הרב הנחנו להוציא את המסמך לחתימה. אני מודה לכל הגורמים השותפים לניהול בית הלוויות בראש ובראשונה לרב חיים איזנבך מנהל בית הלוויות ולעיריית ירושלים שעומדת ומסייעת לנו בכל הדרוש להפעלה של בית הלוויות בעת החרום שאנו נמצאים בה".

הרב יצחק גלבשטיין מנכ"ל חברה קדישא פרושים וחבר מועצת בתי העלמין: "גם בימים עברו שהיו מגיפות הקפידו אנשי החברא קדישא להישמע לכללים והוראות של הרופאים ואנשי הבריאות וכך ננהג גם אנו".

מנהל האגף למבני דת בעיריית ירושלים הרב יצחק הנאו הוסיף כי " אנחנו מחויבים בראש ובראשונה לבריאות הציבור. אלו ימים מיוחדים שדורשים צעדים מיוחדים. הדרך היחידה להבטיח שלא נדרדר חלילה למגיפה היא הקפדה מוחלטת על ההוראות גם במקרים שבהם יש קושי של בני משפחה וכדומה. ההוראה הזו נועדה להציל חיים ולכן נעמוד עליה שתבוצע בלי יוצא מן הכלל. זו שעת חרום ומי שלא יהיה מוכן לקחת אחריות לא יוכלו להשתמש בשירותי בית הלוויות".