השיטה היעילה ביותר נגד הקורונה?
השיטה היעילה ביותר נגד הקורונה?צילום: iStock

וירוס הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם והמין האנושי מנסה להילחם בו גם בדרכים יצירתיות במיוחד. ריכזנו עבורכם מספר המצאות שמתמודדות עם הנגיף החדש עם מספר רעיונות יצירתיים.

ד"ר רובוטי לייעוץ קורונה

לפני מספר שבועות הוצב בטיימס סקוור רובוט דמוי אדם בגובה מטר וחצי שהגיע לייעץ לעוברים ושבים על וירוס הקורונה. הרובוט מסוגל לתקשר עם ההולכים מסביבו ולהציע להם למלא שאלון קצר שמופיע על האייפד בחזה שלו לגבי מצבם הבריאותי. הרובוט מספק מידע על וירוס הקורונה וגם מייעץ לעונים האם כדאי להם ללכת להיבדק אצל רופא.

מחטא ידיים אנושי

חברה סעודית החליטה להנגיש כמה שיותר את חיטוי הידיים לעובדיה והעסיקה עובד מיוחד בתור מחטא ידיים אנושי. העובד הסתובב עם תחפושת של מחטא ידיים והפציר בעובדים לחטא את ידיהם כשהוא חובש מסכת פנים. לפי הדיווחים, העובד אכן הצליח להנגיש את חיטוי הידיים, אבל ביקורות על העבודה המעליבה שניתנה לעובד הובילה את מנהלי החברה לבטל את התפקיד. מצד שני, עם כל העובדים שמפוטרים בעקבות הקורונה, אולי יש כאלו שישמחו למצוא עבודה חדשה.

הדלתות שמלשינות למשטרה

בסין לא מסתפקים בהוראה לאזרחים להיות בבידוד אלא גם עוקבת אחריהם מקרוב. הממשלה התחילה להתקין מכשירי מעקב אלקטרוניים על דלתות האזרחים שאמורים להיות בבידוד ולבדוק האם חלק מהדיירים מנסים לצאת מהבית בניגוד להוראות. הממשלה אמנם לא הודיעה מה היא תעשה למי שייתפס יוצא מהבית, אבל ניתן לסמוך על הממשלה הסינית שלא תתייחס אליהם בסלחנות.

הרובוט שהורג קורונה

בבית החולים בעיר ווהאן, בה התפרץ הקורונה, נזהרים מאוד מהנגיף. בניגוד למקומות אחרים, בית החולים לא מעסיק עובדים שיחטאו את מסדרונות בית החולים כנגד שאריות הקורונה, אלא משתמש ברובוט מיוחד שמצליח להרוג את הנגיף בעזרת קרינת UV. הרובוט מסתובב באופן עצמאי בכל לילה ברחבי בית החולים והורג את שאריות הווירוס שנשארו מאותו היום.

מסכת פנים לסמארטפון

מסתבר שגם מי שחושש להידבק מקורונה עדיין רוצה לפתוח את הסמארטפון בטכנולוגיה לזיהוי פנים. מכיוון שרוב המכשירים לא מסוגלים לזהות את הפנים של המשתמשים כשהם עוטים מסכה, אפשר להזמין מסכה עם הדפס אישי בשביל שיוכלו לפתוח את המכשיר בלי להסתכן ולהוריד את המסכה. ניתן כמובן גם להתחיל לפתוח את המכשיר בסיסמא במקום בזיהוי פנים, אבל כנראה שזה לא טכנולוגי מספיק.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!