הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: פלאש 90

מדינת ישראל והעולם כולו מתמודדים עם מגפה שלא הייתה מאז ה"שפעת הספרדית", בתחילת המאה הקודמת, שגבתה מחיר יקר.

הנגיף הזה הוא אירוע בסדר גודל שלא הכרנו ועל כן הפעולות שלנו ברורות ומשמעותיות.

לאף אחד מאיתנו לא קל לשנות את ההרגלים היומיומיים, בעבודה, בלימודים או בתא המשפחתי הקטן. אך השינוי הקטן הזה הוא זה שיעזור לכולנו לצלוח את ההתפשטות של הנגיף.

ההחלטה על השבתת מרבית מערכת החינוך לא הייתה פשוטה, אבל לאור הנתונים שהוצגו לנו זו הייתה ההחלטה האחראית והנכונה למען מדינת ישראל. המשך הלימודים בגני הילדים הגיע לאחר לבטים מקצועיים ובכללם אחוז הידבקות ילדים בגילאים מסוימים בנגיף, ובכמות תלמידים בכיתות גן. באם תהיינה הנחיות נוספות באשר לגני הילדים כמובן שנפעל על פיהן בכדי לשמור על שלום הילדים והגננות. זה זמן לאחריות, אחריות לאומית ואחריות אישית.

היה חשוב לנו להמשיך את השגרה בחינוך המיוחד ובנוער בסיכון, יש תלמידים שמסגרת עבורם היא חמצן וביטולה היא גזרה שאין הציבור יכול לעמוד בה וחייבים לעשות אותה במשורה ובחכמה.

הפסוקים הפותחים את פרשת השבוע, "כי תשא", מדברים על החובה הקולקטיבית לקחת חלק בבניית המשכן: "כֹּל הָעֹבֵר עַל הַפְּקֻדִים מִבֶּן עֶשְׂרִים שָׁנָה וָמָעְלָה יִתֵּן תְּרוּמַת ה', הֶעָשִׁיר לֹא יַרְבֶּה וְהַדַּל לֹא יַמְעִיט מִמַּחֲצִית הַשָּׁקֶל לָתֵת אֶת תְּרוּמַת ה' לְכַפֵּר עַל נַפְשֹׁתֵיכֶם. וְלָקַחְתָּ אֶת כֶּסֶף הַכִּפֻּרִים מֵאֵת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְנָתַתָּ אֹתוֹ עַל עֲבֹדַת אֹהֶל מוֹעֵד וְהָיָה לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל לְזִכָּרוֹן לִפְנֵי ה' לְכַפֵּר עַל נַפְשֹׁתֵיכֶם."

התורה מלמדת אותנו ערך גדול, על כל אדם מישראל לראות את עצמו כחלק מתוך מכלול גדול שנקרא עם ישראל. תרומה קטנה, מעשה קטן, של אחד ועוד אחת מצטרף לבנייה גדולה ורחבה.

וכך, בדיוק כמו באותה תרומה קטנה עם ישראל מצליח לבנות משכן באמצע מדבר שומם, הפעולות הקטנות שכל אחד ואחת מאיתנו שעושים כעת יעזרו לנו לעבור את המשבר הזה בהצלחה. עוד רחיצת ידיים, עוד בידוד, עוד הפסקה של אירועים.

יתרה מזו, הערבות ההדדית, הסולידריות, הדאגה לחלש, הרצון לעזור ולתרום, אותם ערכים גדולים ועליונים עליהם החברה הישראלית מושתת, באים לידי ביטוי בצורה מופלאה. עם ישראל מראה את הצדדים היפים שלו ברגעי המשבר.

המשיכו להישמע להוראות משרד הבריאות ובעזרת ה' גם נצא מזה מחוזקים.

מצרף כאן מספר דגשים שנוסחו במשרד החינוך שעשויים להקל על התמודדות עם חששות הילדים בתקופה הקרובה

בברכת, "ורפואה קרובה לבוא", שבת שלום.