בנט בהערכת מצב
בנט בהערכת מצבצילום: תקשורת שר הביטחון

בתום התייעצות עם משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי, החליט היום (ו׳) שר הביטחון, נפתלי בנט, להקים 3 מתקני החלמה לנושאי נגיף הקורונה בישראל, כתחלופה לבידוד ביתי.

השר בנט הנחה את מערכת הביטחון להיערך באופן מיידי לאתר, לצייד ולהכין 3 מתקנים שייפתחו ברחבי הארץ (צפון, דרום ומרכז), על מנת לקלוט את החולים כבר בימים הקרובים.

מטרת המתקנים תהיה לרכז את החולים הקלים אשר נושאים את הנגיף בישראל על מנת לאפשר בידוד אפקטיבי, למנוע סכנת הדבקה לבני המשפחה, להקל על המבודדים במישור החברתי ולהעניק מענה רפואי מיידי לחולים במקרה של החמרה.

שר הביטחון אמר כי בישראל "נערכים לשלב הבא, שנקווה שלא יקרה וזו הדבקה רחבה. המטרה הלאומית היא להשטיח את הגרף ולא להגיע למצב שבו הבריאות תקרוס". עוד אמר כי "הפעולה נועדה לסייע במניעת הידבקות וגם להגדיל את יכולות האשפוז לבעלי תסמינים קלים - שזה הרוב הגדול".

עוד הוסיף השר בנט כי "אין סיבה שיסתמו את בית החולים, הבידוד בבתי חולים הוא יקר ולא יעיל...בידוד ביתי יעיל דורש לשהות בבית חמישה שבועות ולא שבועיים בלבד", אמר.

מוקדם יותר נמסר כי לאחר הערכת מצב בראשות מפקד זרוע היבשה, אשר כללה את מפקדי האוגדות הרלוונטים ומפקדים נוספים, החליט מפקד הזרוע אלוף יואל סטריק על השהיית אימוני המילואים עד לאחר חופשת חג הפסח. זאת, בהתאם להערכת המצב המשתנה, ולאור השתלשלות האירועים בהתגוננות מדינת ישראל מפני נגיף הקורונה.

בצה"ל אמרו כי החלטה זו "נשקלה בכובד ראש והתקבלה מתוך רצון לשמר את כשירות צה"ל, תוך עמידה במחויבות שבין צה"ל לאנשיו במילואים בתמיכה במשפחותיהם בעת הנוכחית".

בנוסף, יתבצעו מאמצים לאמן מסגרות אלו בהמשך השנה. עוד לפני הודעה זו, בוטלו כבר אימונים מילואים ותרגילים בינלאומיים גם בחיל האוויר, במודיעין ובפיקוד העורף.