כבאות
כבאותצילום: דוברות כב"ה

ציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי אישר הערב (מוצאי שבת) שורה של הקלות רגולטוריות למגזר העסקי המתמודד עם קשיים כלכליים קשים ותזרים הכנסות שלילי המאיימים על יכולתו לצלוח את משבר הקורונה.

בין הצעדים המרכזיים עליהם הכריז נציב כבאות והצלה :

• החזר אגרת רישוי אירוע חד פעמי שבוטל בהמשך להגבלות משרד הבריאות על התכנסות של יותר ממאה איש.

• דחייה תשלום אגרת רישוי עסקים ב -3 חודשים לכלל העסקים הקטנים בישראל, אולמות אירועים ובתי מלון. בישראל מאות אלפי עסקים קטנים המהווים אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של המשק הישראלי ואחראים ליותר ממחצית התוצר העסקי.

• דחיית תיקון ליקויים בשלושה חודשים עבור בתי החולים, עסקים טעוני רישוי ובתי מלון. בעסקים גדולים יכול היקף התיקונים להגיע לסכום של עשרות אלפי שקלים.

• לא יבוצעו ביקורות בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה בכלל העסקים טעוני הרישוי המחזיקים באישור סידורי כבאות. וזאת בהסתמך על הצהרה של האחראי כי מערכות החירום בעסק מתוחזקות ותקינות בהתאם לחוקים, תקנות, תקנים והוראות רלוונטיות.

שמחי בירך על המהלך המהווה לדבריו חלק מהמאמץ הלאומי להקל על המגזר העסקי בהתמודדות עם משבר הקורונה, "התפרצות נגיף הקורונה מציבה למשק ולמגזר העסקי אתגרים כלכליים שלא הכרנו עד עתה. עלינו לפעול ולעשות כל מאמץ בכדי לסייע ולתמוך במאות אלפי עסקים קטנים המצויים על סף קריסה.

מדובר בחבילת הטבות מידיות שתקלנה על תזרים המזומנים של עסקים רבים בעיקר הקטנים המתקשים לשרוד ולצלוח את המשבר. בימים הקרובים נבחן נקיטת צעדים נוספים בתחום אחריותנו שיש בהם כדי להקל על המגזר העסקי.

הצעדים האחרונים מצטרפים להנחיה קודמת של נציב כבאות והצלה מלפני ימים אחדים ועיקרה מתן הקלות רגולטוריות לבתי מלון השרויים במשבר כלכלי עמוק".

הנציב שמחי נעתר לפנייתו של נשיא התאחדות המלונות בישראל רו"ח אמיר חייק ואישר ארכה של עד חמישה חודשים לבתי מלון קיימים החייבים בדרישות חדשות ובתנאי שהמלון עוד בדרישות בטיחות הכרחיות שאינן מסכנות חיים.