משה יעלון
משה יעלוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

חבר הכנסת משה (בוגי) יעלון מכחול לבן תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות ההנחיות החדשות להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה.

"כל מי שביקר אותנו כשהזהרנו מפני הפיכתנו לטורקיה של ארדואן, שיעכל ויפנים את הניצול הציני של משבר הקורונה לצרכים פוליטיים אישיים של נאשם לפני משפט", כתב יעלון בחשבון הטוויטר שלו.

מוקדם יותר קרא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להקים ממשלת חירום שתורכב מהליכוד ומכחול לבן בלבד, על מנת להקל על תהליכי קבלת ההחלטות במאבק נגד נגיף הקורונה, כלשונו.

"בעת הזאת, ישראל ביתנו תעמוד לצד הממשלה בכל הנדרש למאבק בקורונה", כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו. "לאור המצב ועל מנת להקל על תהליכי קבלת ההחלטות, אנו קוראים להקים ממשלת חירום שתורכב מהליכוד ומכחול לבן בלבד, שתטפל אך ורק במשבר הקורונה. תמיכתנו בממשלה תהיה מובטחת גם בלי להיות חלק ממנה".

השר בצלאל סמוטריץ' (ימינה) קרא לבני גנץ להיפרד מלפיד ומיעלון, "הגיע רגע האמת שלך. שני השותפים חסרי האחריות שלך מונעים משנאה אישית ורגשי נקם לנתניהו. הא, ותו לא. והשנאה מקלקלת את השורה. אני רוצה להאמין שאתה לא כזה. שאתה מתחלחל בדיוק כמוני מציוץ הזוי וחולני כזה. שמה שמניע אותך זו טובת מדינת ישראל

זה הזמן לעזוב אותם, לגלות אחריות ומנהיגות, לאזור אומץ, ולצטרף לממשלת חירום. תשאיר אותם להיעלם בתהום הנשיה הפוליטי ששמור לאופורטוניסטים חסרי אחריות, ותיזכר כמנהיג אחראי שיודע להבחין בין עיקר לטפל, בין חשוב יותר לחשוב פחות ומאחד את עם ישראל ברגעי משבר. אל תיגרר אחריהם למקומות רעים".